حجت الاسلام مصلحی:

روحانیت در جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس نقش کلیدی دارد

رئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت دردفاع مقدس گفت: روحانیت در جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس نقش کلیدی دارد.
کد خبر: ۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸ - 24April 2014

روحانیت در جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس نقش کلیدی دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش ملی تجلیل از سازمانها، موسسات و فعالان حوزوی راهیان نور صبح امروز در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور آیت الله "عباس کعبی" عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله "سید هاشم حسینی بوشهری" مدیر حوزههای علمیه کشور، حجت الاسلام "سید محمد حسن ابوترابی فرد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام "حیدر مصلحی" رئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت دردفاع مقدس، امیر سرتیپ "محمد حسن نامی" جانشین بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و مسئولین استان و موسسات فعال در امر راهیان نور حوزوی برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین "حیدر مصلحی" با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با راهیان نور گفت: سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سه نکته کلیدی داشت اول اینکه باید در راهیان نور با تحریف مقابله کرد، دوم فراموش نکردن دفاع مقدس و سوم زیارت مناطق با معرفت است.

رئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ضمن تأکید بر مقوله تحریف در دفاع مقدس و سرمایه گذاری دشمن در این زمینه بیان کرد: در امرجلوگیری از فراموشی دفاع مقدس روحانیت میتواند نقش کلیدی ایفا کند.

حجت الاسلام مصلحی در زمینه زیارت با معرفت مناطق عملیاتی گفت: عملیاتهای دفاع مقدس توسط مجموعههایی تشریح میشود، اما تبیین و نشر این مباحث باید در مراکز حوزوی صورت گیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین "محمود ملک دار" رئیس شورای سیاستگزاری راهیان نور حوزه علمیه ضمن اشاره به وجود نشاط و طراوت در مناطق عملیاتی پس از گذشت ۲۵ سال از دوران پرافتخار دفاع مقدس گفت: امیدوارم با توجه به سال جاری که به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شده، مسئولینی که برنامه ریزی میکنند از دوران دفاع مقدس الهام بگیرند و یکی از این راهها ترویج حرکت راهیان نور است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرهنگ ایثار و شهادت در حوزههای علمیه که مادر نظام است باید گسترش یابد بیان کرد: پس از این فرمان رهبر عزیزمان ستاد راهیان نور حوزه علمیه راه اندازی شد و به عضویت ستاد راهایان نور کشور درآمده و در سال جاری ده هزار نفر از حوزویان به همراه خانوادههایشان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

همچنین در ادامه مراسم حجت الاسلام "محمد مهدی ماندگاری" با اشاره به اینکه راهیان نور نمایش یک عظم ملی بود همان طور که دفاع مقدس یک عظم ملی بود اظهار کرد: هر جا صحبت از ایثار و شهادت شود حتماً ثمرهاش ایجاد حسرت است همان طور که امام خمینی(ره) در دیدار با خانواده شهدا به حال آنان غبطه میخورد.

وی افزود: باید حسرت معنوی جای حسرت مادی را در جامعه و بین نسل امروز بگیرد.

حجت الاسلام  ماندگاری اضافه کرد: از برکات دیگر فرهنگ ایثار و شهادت همه گیر شدن مقوله توسل به ائمه است و عنصر توسل قفل کارها را برای جوانها باز خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها