نامه سرگشاده شورای تبیین بسیج دانشجویی به رئیس دستگاه قضا:

قوه‌ قضائیه با عوامل دعوت‌کننده دیپلمات‌های مسئله‌دار برخورد کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با صدور نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به سفر فلیپ دالیه به کشور اعتراض کرد.
کد خبر: ۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶ - 23April 2014

قوه‌ قضائیه با عوامل دعوت‌کننده دیپلمات‌های مسئله‌دار برخورد کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور با صدور نامهای به آیتالله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نسبت به سفر  "فلیپ دالیه" به کشور واکنش نشان داد.
 
متن کامل نامه به شرح زیر است:
 
بسمالله الرحمن الرحیم
 
حضرت آیتالله آملی لاریجانی
 
ریاست محترم قوه قضائیه
 
سلام علیکم
 
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام و تحیات و درود به روح تمام شهیدانی که به دست گروهک تروریستی منافقین بر خون خویش غلتیدند.
 
به استحضار میرساند که چند صباحی است که کشورمان، به دنبال روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف، محل تردد افرادی گردیده که برخی از آنان به خاطر کارشکنیها و دخالتهای مستقیم در امور ملت ایران در منظر مردم انقلابی کشورمان چهرهای منفور دارند و برخی از آنها جسارت نموده و بدون احترام به عقاید، باورها و ارزشهای آحاد ملت اقدام به عرفشکنی دیپلماتیک و دیدار با فتنهگران کردهاند.
 
بیشک انقلاب اسلامی شجره طیبهای است که برای باروری آن خون بسیاری از بهترین مردان و زنان خدا بر زمین ریخته شده است و این امر وظیفه صیانت از آن را برای همگان سنگینتر میسازد.
 
این بار نیز شاهد آنیم که پس از سفرهای ناخوشایند قبلی، هیئتی از سیاستمداران فرانسوی به کشورمان سفر کردهاند که در بین آنان نام فلیپ دالیه، از حامیان جریان نفاق به چشم میخورد.
 
این در حالی است که فراخور اتفاقات قبلی، جنبش دانشجویی هشدارهای خود را به دولت، مجلس و سیاستمداران خارجی داده است، اما گویا هشدارها به جایی نرسیده و قرار نیست تغییر رویکردی در روابط خارجه کشورمان اتفاق بیفتد.
 
لذا با توجه به موضعگیری جنابعالی پس از دیدار یکی از این میهمانان خارجی با عناصر فتنه در کشور مبنی بر برخورد قوه قضاییه با هرگونه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک میهمانان خارجی، حال به نظر میرسد باید به صورت جدیتر حتی با عوامل دعوتکننده اینگونه اشخاص مسئلهدار نیز برخورد شود تا کسی به خود اجازه ندهد که افراد همپیمان با دشمنان قسم خورده ملت را به هر بهانهای به کشور دعوت کند.
 
در همین راستا انتظار جنبش دانشجویی به ویژه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، از مسئولین التزام عملی به مثلث عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی است و حال از جنابعالی میخواهیم ترتیبی اتخاذ شود تا با برخورد درست با عوامل دعوت چنین اشخاصی به کشور دیگر شاهد این مسائل نباشیم.
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور
 
سوم اردیبهشت 1393

نظر شما
پربیننده ها