سردار بابایی به دفاع مقدس خبر داد

کتاب زندگی شهید "حسین قجه‌ای" رونمایی خواهد شد

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: این کتاب توسط نشر "صاعقه" منتشر می‌شود و ۱۵ اردیبهشت در سی‌ودومین سالروز شهادت این فرمانده‌ بزرگ، از این کتاب رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ - 23April 2014

کتاب زندگی شهید

سردار گلعلی بابایی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس از پایان نگارش کتاب زندگی شهید "حسین قجهای" خبر داد و اظهار کرد: نگارش کتاب زندگینامهی شهید حسین قجهای چندی پیش به پایان رسید. این کتاب توسط نشر "صاعقه" منتشر میشود و ۱۵ اردیبهشت در سیودومین سالروز شهادت این فرمانده بزرگ، از این کتاب رونمایی خواهد شد.

"بابایی" پیرامون شخصیت والای "شهید قجهای" توضیح داد: «او قهرمان کشتی کشور در وزن ۴۸ کیلوگرم بود. گرمدشت، در جادهی اهواز – خرمشهر آخرین جایی بود که شهید قجهای با حریفانش به زورآزمایی پرداخت. ولی این بار حریفش رژیم بعث عراق بود که در این مبارزه هم به پیروزی رسید و به مقام رفیع شهادت نائل آمد. او فرمانده گردان سلمان در عملیات الی بیتالمقدس بود.

نویسنده کتاب "گردان نهم" با موضوع دلاوریهای گردان حبیببن مظاهر، پیرامون اثر در حال نگارش خود افزود: مشغول نوشتن جلد دوم کتاب "گردان نهم" هستم. در جلد دوم به روایت جنگندگی نیروهای گردان حبیب از عملیات والفجر یک تا پایان جنگ خواهیم پرداخت.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در مورد کتابهایی که توسط این سازمان در نمایشگاه عرضه خواهند شد، گفت: کتاب "فقط غلام حسین باش" مجموعه خاطرات جانباز قطع عضو، آقای رفیعی است که توسط آقای "حمید حسام" تدوین شده است و در نمایشگاه عرضه خواهد شد. آقای رفیعی از لوتیهای قدیمی قبل از انقلاب در شهر همدان بودند که توسط شهید چیت چیان، جذب جبهه میشوند.

وی همچنین اضافه کرد: کتاب "با تو میمانم" درباره خاطرات آقای جمشید نظمی است. او یکی از آخرین نفراتی بود که تا آخرین لحظه کنار شهید "مهدی باکری" ماند و شاهد نحوه شهادت این فرمانده بود. آقای قلیزاده هم تدوین این کتاب را بر عهده داشت.

نظر شما
پربیننده ها