عکاسان برگزیده همایش «حماسه حضور» تقدیر شدند

از عکاسان برگزیده همایش «حماسه حضور» با حضور اکرم حضرتی عضو شورای اسلامی تبریز در حوزه هنری آذربایجان شرقی تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 23April 2014

عکاسان برگزیده همایش «حماسه حضور» تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اکرم حضرتی عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امسال به سال اقتصاد و فرهنگ مزین شده است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ باید در اصل فعالیت های ما قرار بگیرد.

حضرتی در جلسه مشترک کارگروه عکاسی حوزه هنری آذرایجان شرقی و شورای شهر تبریز، افزود: عکاسی یکی از هنرهایی است که تا به حال مظلوم واقع شده و عکاسان تبریز به خواسته های پایه ای و اولیه خود دست نیافته اند.

حضرتی ادامه داد: در جلسه ای که پیشتر با عکاسان پیشکسوت برگزار شد، متوجه شدم که این قشر از هنرمندان انسان های بی ادعایی هستند و خواسته های معقولی دارند که صرفا در راستای حفظ هنرشان است.
وی شورای شهر تبریز را در خریداری و تاسیس خانه عکاسی مصمم دانست و عنوان کرد: قرار شده که انجمن عکاسی تبریز یکی از خانه های شناسنامه دار تبریز را شناسایی کند و شهرداری آن را به تملک خود درآورد و با انجام این کار کانون عکاسی در آن محل تاسیس شود.

عضو فرهنگی شورای اسلامی تبریز یاد آور شد: این کانون می تواند به محل بحث و گفتگو و برگزاری کلاسهای آموزشی و موزه عکاسی تبدیل شود و اداره آن را هنرمندان عکاس بر عهده خواهند گرفت.

حضرتی ادامه داد: مصمم هستیم که دستگاه های هنری را همسو و یکپارچه کنیم و با تقسیم مسئولیت و تقسیم درست بودجه همه دستگاههای فرهنگی میتوانیم گام بزرگی در احیا و نشر هنر این شهر داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: هنرمند در جامعه جایگاه بسیار والایی دارد و این هنرمند است که با شخصیت خود و هنری که تولید میکند میتواند راهبرد کلی جامعه را تعیین کند و بر یک جامعه تاثیرگذار باشد.

حسن میلانی افزود: هنر در ذات هر انسانی وجود دارد و این هنرمند است که قدرت بالقوه هنر را بالفعل میکند و دیدگاهش را با هنر بیان میکند.

میلانی یاد آور شد: این محصول تولیدی که از احساس هنرمند سیراب می شود جلوه ای الهی دارد و ما باید به عنوان مسئولان و متولیان فرهنگی پشتیبان و حامی آن باشیم.

در این کارگروه، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی خواستار این شد که شورای شهر برای اشاعه هنر اصیل ایران و به ویژه به تصویر کشیدن هنر آذربایجان، حوزه هنری و عکاسان این شهر را یاری کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ده نفر از عکاسان حوزه هنری که در همایش عکس حماسه حضور در 22 بهمن سال گذشته حضور فعال داشتند، تقدیر شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار