ایران به دلایل بشردوستانه جاسوس کره جنوبی را آزاد کرد

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که ایران به درخواست دولت کره جنوبی یک شهروند این کشور را که به اتهام جاسوسی در بازداشت بود، آزاد کرد.
کد خبر: ۱۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ - 23April 2014

ایران به دلایل بشردوستانه جاسوس کره جنوبی را آزاد کرد

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری یونهاپ، منابع دولتی کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کردند، یکی از شهروندان کره جنوبی که به اتهام جاسوسی در ایران سال گذشته زندانی شده بود، هم اکنون آزاد شده و قصد دارد به زودی به سئول بازگردد.

بنابر این گزارش، این مرد ۴۳ ساله که نام فامیل او "کیم" است، اواخر سال ۲۰۱۲ به ایران سفر کرده بود که در حین این سفر به دلیل گرفتن تصاویری از برخی تأسیسات دولتی ایران دستگیر شده و در سپتامبر سال ۲۰۱۳ در دادگاهی در ایران به جرم جاسوسی محاکمه میشود.

بر اساس این گزارش، این فرد به ۷ سال حبس محکوم شده بود و در حال گذراندن دوران محکومیت خود بوده که منابع دولتی کره جنوبی از آزادی وی خبر دادند.

یک مقام دولتی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، گفت: شهروند ما که به دلیل گرفتن تصاویری از برخی تأسیسات حساس در ایران دستگیر شده بود، آزاد شده و دوشنبه گذشته به سفارت کره جنوبی در ایران تحویل داده شده است. وی در آیندهای نزدیک قرار است به کشور بازگردد.

این منبع آگاه همچنین افزود: دولت کره جنوبی از ایران درخواست کرده تا به دلایل بشردوستانه این شهروند کره جنوبی آزاد شود، چرا که بنا به اعلام سئول وی قصد جاسوسی از ایران را نداشته و با قوانین ایران آشنا نبوده است. دولت ایران نیز درخواست سئول را پذیرفته و وی را از زندان آزاد کرده و به سفارت کره جنوبی تحویل داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار