امیر محرابی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

اقتدار امروز ارتش به برکت خون شهیدانی چون سپهبد قرنی است

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: اگر امروز شاهد ارتشی مقتدر و محکم هستیم به برکت خون شهدایی چون شهید قرنی و شهید صیاد شیرازی است که باید با ادامه دادن راه این شهدای گرا‌ن‌قدر، فرهنگ جهاد و شهادت را به جوانان و نسل‌های آینده انتقال دهیم.
کد خبر: ۱۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 23April 2014

اقتدار امروز ارتش به برکت خون شهیدانی چون سپهبد قرنی است

 امیر سرتیپ دوم "سیدعلی محرابی"، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افسران ارتشی زیادی بودند که با برهم زدن نظم در پادگانها و ایجاد اختلال در روند دستورات ارشدان نظامی آن دوران، خط بطلانی بر تمام نقشههای شوم آمریکاییها و رژیم دستنشاندهی آنها کشیدند.

وی ادامه داد: یکی از افسران مطرح و مؤمن آن دوران شهید سپهبد قرنی بود که با وجود داشتن درجات بالای نظامی، به تمام زرق و برقهای حکومت پهلوی پشت پا زد و با پیوستن به انقلاب و قرار گرفتن در خط امام(ره) باعث شد بسیاری از ارتشیان آن زمان هوشیار شده و از دستورات فرماندهان خود پیروی نکنند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید سپهبد قرنی اذعان کرد: شهید قرنی یکی از افسران بسیار فعال و ارزشمند، متعهد، مخلص و تحت امر فرمایشات امام راحل بود؛ به گونهای که اگر در مسالهای اختلاف نظری پیش میآمد هرگز سر خود کاری انجام نمیداد و تا از امام(ره) اجازه نمیگرفت دست به کاری نمیزد.

امیر محرابی در ادامه سخنانش به نقش شهید قرنی در افشای خیانتهای رژیم پهلوی به ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ایشان به قدری قاطع برخورد میکردند که هیچ جای شکی برای کسی باقی نمیماند و با اعتماد به تصمیمات ایشان جو به گونهای شد که دیگر هیچ کس کوچکترین اعتمادی به رژیم پهلوی نداشت و فقط با توجه به اعلامیههای امام(ره) و صحبتهای افسران ارشد قابل اطمینان، کارهای گروهی صورت میگرفت.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: اگر امروز شاهد ارتشی مقتدر و محکم هستیم به برکت خون شهدایی چون شهید قرنی و شهید صیاد شیرازی است که باید با ادامه دادن راه این شهدای گرانقدر، فرهنگ جهاد و شهادت را به جوانان و نسلهای آینده انتقال دهیم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: امیدوارم نسل جوان ما با الگوگیری از این شهدای بزرگوار راه صحیح زندگی خود را انتخاب کنند و بتوانند در راه این شهدا قدم بگذارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار