رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

روزقدس، روز خروش جهانی علیه صهیونیست است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: روز قدس، روز خروش ملتهای مسلمان و آزادی اندیشان جهان علیه صهیونیست جهانی و حامیان دروغین حقوق بشر است.
کد خبر: ۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱ - 02August 2013

روزقدس، روز خروش جهانی علیه صهیونیست است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس درحاشیه راهپیمایی روز قدس با تشریح ابعاد نامگذاری روز جهانی قدس اظهار داشت: در روز 16 مرداد سال 58 مصادف با 18 رمضان المبارک سال 1399 هجری قمری، بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی طی پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز همبستگی اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
 

حجت الاسلام آل هاشم با تشریح ابعاد بین المللی نامگذاری روز قدس یادآورشد: روز قدس روزی است که این جمعیت عظیم مسلمان نه تنها در ایران اسلامی بلکه دراقصی نقاط عالم درجهت تحقق فرمان تاریخی امام (ره) و توصیه و منویات موکد ومکرر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در زنده نگه داشتن این روز مقدس است.

وی ادامه داد: قبل از طرح موضوع قدس تقریبا جهان اسلام از قضیه فلسطین جدا افتاده بوده و از این رو مسأله فلسطین در حال فراموشی کامل در منطقه و جهان بود و دشمنان اسلام گام به گام در تهاجم به اسلام پیش می رفتند اما امروز پس از سالها از روند توسعه طلبی این رژیم نامشروع انقلاب اسلامی ایران در مقابل این زیاده خواهی ها ایستادوبا اقدامات ضدبشری آنها و سیاستهای قدرت های استکباری درمنطقه به مخالفت برخاست.

رئیس سازمان عقیدتی ساسی ارتش، روزقدس را عامل انزوای صهیونیستها خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با بیدار کردن ملتهای مسلمان منطقه نسبت به آرمان فلسطین، رژیم صهیونیستی را از حالت تهاجمی به حالت انفعال و ضعف کشانده مخصوصا با اعلام روزجهانی قدس مسلمانان با برگزاری مراسم گسترده نقش مهمی در روشنگری افکار عمومی مردم جهان ایفا نموده اند.

وی گفت: در سالهای اخیر با تنویر افکار عمومی جهانیان نسبت به حقوق مردم فلسطین وجنایت صهیونیستها رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر در حال انفعال وانزوا قرار گرفت وامروزه این رژیم ضمن اینکه درسطح منطقه منزوی شده از درون نیز با مشکلات سیاسی واجتماعی فراوانی درگیر است.

حجت السلام آل هاشم ادامه داد: رژیمی که قرار بود درچارچوب سیاستهای آمریکا حافظ منافع عرب در منطقه باشد امروز به دلیل این ضعف انفعال حتی قادر به حفظ امنیت خودنیست و با بحران فروپاشی مواجه است.

وی تصریح کرد: نامگذاری روز قدس باعث شده رژیم اشغالگر قدس وحامیان آن احساس ترس وتهدید کنند؛ روز قدس سبب ایجاد وحدت و اتحاد مسلمین برابر رژیم صهیونیستی شده وموجب شده مسلمانان یکپارچه آرمان فلسطین را فریاد زنند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به افشاگری جنایت صهیونیستها در روز قدس گفت: برگزاری مراسم روز قدس درنقاط مختلف جهان و افشاگری جنایت رژیم غاصب،اثر تخریبی و فرسایشی در حوزه سران این رژیم داشته ومردم جهان درمحافل بین المللی را نسبت به جنایت این رژیم آگاه کرده است.

وی گفت: امروزباگذشت بیش از 3 دهه از انتشار افکار نورانی امام(ره) ابتکار نامگذاری روز قدس از مرزهای جمهوری اسلامی فرارفته و به یک گفتمان مسلط در دنیای اسلام تبدیل شده است.

این کارشناس حوزوی گفت: برگزاری روز قدس در کشورهای مختلف جهان زمینه بیداری و آگاهی مردم جهان از جمله ملتهای مسلمان منطقه را فراهم آورده  و از سوی دیگر وابستگی و سرسپردگی سران و رژیم های غربی را به مردم دنیا اطلاع رسانی کرده است.

وی تصریح کرد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می شودکه موج بیداری اسلامی تداوم یافته وجبهه اسلام در مقابل استکبار به پیروزی های بزرگی دست یافته است.

تداوم بیداری اسلامی در بحرین وتقویت این موج در عربستان امیدهای تازه ای آفریده است وعلاوه بر این دولت قانونی سوریه در ماههای اخیر پیروزی های چشمگیری را در مقابل گروههای تروریستی وجبهه عربی- غربی بدست آورده است.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم صهیونیستها علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: رژیم صهوینستی درسالهای اخیر باری گسترش سیاستهای ضد انسانی خود و انحراف افکار عمومی برفعالیت هسته ای جمهوری ایران تأییده کرده درحالی که صدها بمب هسته ای را نگهداری می کند.

این رژیم درتلاش است با طرح ادعای اقدام جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح اتمی با ضرورت حمله نظامی به ایران ، خط ساختگی ایران را برفضای افکار عمومی منطقه تحمیل ومسأله فلسطین از اذهان پاک کند.

وی درپایان با تکیه بر ضرورت حضور همه جانبه مردم در مراسم روزجهانی قدس گفت: برگزاری روز قدس و اعلام حمایت ا ز فلسطین امروز یک عامل مهم شکست توطئه های استکبار درمنطقه است؛ توطئه هایی که با کمک رژیمهای مرتجع عرب درخیانت به آرمان فلسطین هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیردکه از سرگیری مذاکرات سازش از این دست اقدامات خیانت آمیز هست.

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار