سردار دکتر کارگر در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.
کد خبر: ۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 21April 2014

نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردارسرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در جشنواره اسوههای صبر و مقاومت که هماکنون در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره) اظهار کرد: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست البته مادرانی که فرزندان و همسرانی که فرزندان یا شوهران خود را برای رفتن به جبهه همراهی کردهاند نیز نقش بزرگی دارند. متاسفانه دفاع مقدس را مردانه دیدهایم و مردانه هم میبینیم. این مسئله را باید حل کنیم. به عنوان مثال هرگاه در مسئولیتها نیز میخواهیم درباره زنان تصمیم بگیریم باز هم مردان نقش محوری و اساسی در این رابطه دارند. درباره تصمیمات دفاع مقدس و زنان نیز باید خود زنان آنها را ترسیم کنند چرا که هر گاه کاری به آنها واگذار میشود به بهترین شکل به نتیجه میرسد.

سردار دکتر کارگر گفت: باید درباره نقش زنان در دفاع مقدس و حضور تاثیرگذارآنان، برنامهریزی شود، باید خود زنان به صحنه آمده و با طرحهای بدیع و ابتکارات تازه این حضور حماسی را در اختیار نسل جوان و علاقهمندان به تاریخ دفاع مقدس قرار دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش زن در جامعه گفت: در بنیاد حفظ آثار چند موضوع را محور کار خود قرار دادهایم و در این راه حرکت خواهیم کرد. وظیفه ما این است که تکلیفمان را در این رابطه انجام دهیم تا باری از جامعه برداشته شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، از بدو تاسیس تا کنون عملکرد خوبی داشته است. باید این را مغتنم بشماریم چرا که بهرهمند شدن از ظرفیت و توانمندیهای بانوان یک فرصت است از همین رو از زنان تقاضا داریم که در این سازمان حضور یافته و مشارکت داشته باشند.

سردار کارگر یادآور شد: زمانی که بنده در نیروی انتظامی بودم، در بحث حجاب و عفاف از زنان کمک گرفتیم وراهکارهای خوبی ارائه دادند.

لاز م به ذکر است در این مراسم، کتابهای «شهود» نوشته «نادره عزیزینیک»، «مادری که از تمام دلش چشم بست» نوشته «مرضیه مقدم»، «خوشبوترین گل سرخ برای من» نوشته «منیره جانقلی»، «زنان پایار» نوشته «لیلا محمدی» رونمایی شد و در ادامه از مرضیه حدیدچی دباغ، فرشته ملکی همسر شهید منوچهر مدق، معصومه آباد و تعدادی از نویسندگان و پژوهشگران زن، تقدیر به عمل آمد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار