فرمانده سپاه استان سمنان:

ولایت‌‏مداری سپاه مایه رعب و وحشت دشمنان است

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: یکی از عواملی که سبب شده سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی، مقتدر، با صلابت و مردمی باشد، ولایت‌‏مداری است.
کد خبر: ۱۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 21April 2014

ولایت‌‏مداری سپاه مایه رعب و وحشت دشمنان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "علی استاد حسینی" فرمانده سپاه قائم استان سمنان به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران با اشاره به فلسفه تأسیس سپاه و مؤلفههایی که سپاه در حراست از انقلاب اسلامی و نظام از آن بهرهمند است، اظهار کرد: با توجه به تجربیات به دست آمده در طول مبارزات حق علیه باطل و توجه خاص و ویژه حضرت امام خمینی(ره) به آن، ایشان با تیزبینی فرمان تأسیس نهادی متشکل از نیروهای انقلابی و حافظ اسلام را در دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ صادر کردند.

وی افزود: سپاه پاسداران باید با توجه به حجم وسیع دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد مؤلفه قدرت از انقلاب اسلامی حراست و نگهبانی کند.

ژنرالهای غرب و شرق برابر مدیریت جهادی فرماندهان دفاع مقدس به زانو درآمدند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به این فرمایش که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، گفت: در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حمله به مهاباد و ایجاد توطئه دشمنان در کردستان، گنبد و خوزستان و اقصی نقاط کشور بودیم و آن نیروی انقلابی، آماده و سازمان یافته که از انقلاب در آن روزها حفاظت کرد، سپاه بود.

سردار استاد حسینی با اشاره به جایگاه امروز سپاه به لحاظ تربیت نیروی انسانی مؤمن و ولایتمدار گفت: جایگاه سپاه بسیار مهم است؛ چرا که سپاه متشکل از نیروهای انقلابی، توانمند، جهادی، مدیر و کاردان است.

وی تصریح کرد: ژنرالهای آموزش دیده غرب و شرق که به حمایت از رژیم بعث عراق برخواسته بودند؛ در برابر نیروهای توانمند و فرماندهان شجاع و کم سن و سال این مرز و بوم ناکام ماندند و این نیروها با همین مدیریت جهادی در هشت سال دفاع مقدس برابر رژیم بعث عراق و حامیان آنها ایستادند و یک وجب از خاک میهن اسلامیان را دست به اجانب ندادند.

توان موشکی ایران قدرت بازدارنده برابر تجهیزات و توان دشمنان است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه توان تجهیزاتی بومی و متناسب با تهدیدات دشمنان حاصل مدیریت جهادی جهادگران عرصه ایثار و شهادت است، گفت: امروز توان موشکی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدرتی بازدارنده برابر توان و تجهیزات دشمنان است.

سردار استادحسینی افزود: "و اعدو لهم مااستطعتم من قوه" دستور صریح خداوند در قرآن به تجهیز توان فکری، انسانی، تجهیزاتی و امکاناتی است و اکنون سپاه با تجهیز به این قوا بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام است.

ولایتمداری سپاه و بسیج مایه رعب و وحشت دشمنان شده است

وی اظهار کرد: عواملی که سبب شده سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی، مقتدر، با صلابت و مردمی باشد، متعدد است که یکی از مهمترین آنها ولایتمداری است و این شاخصهای بسیار قوی برای حفظ این خصوصیات است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان عنوان کرد: ایمان و اعتقاد نیروهای سپاهی دومین عاملی است که امروز سپاه را به عنوان یک نهاد انقلابی و حامی مستضعفان و دشمن مستکبران و ظالمان معرفی کرده است.

سردار استاد حسینی تصریح کرد: امروز اگر سپاه و بسیج مایه رعب و وحشت دشمنان انقلاب و نظام شده است به دلیل ولایتمداری، دینمداری و حفاظت از ارزشهای انقلاب و نظام است.

وی گفت: علت قرار گرفتن سپاه و بسیج در نوک پیکان هجمههای دشمنان ایستادگی و مقابله سپاه با جنگ نرم و سخت آنان است و البته این برای سپاه یک افتخار است؛ چرا که هرگاه مورد تعریف و تمجید دشمنان قرار گرفتیم باید در عملکرد خود شک کنیم؛ بنابراین مسئولیت سپاه و بسیج هم بیشتر از گذشته است.

اقتصاد و فرهنگ مورد اهتمام جدی مسئولان قرار گیرد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" بیان کرد: مورد توجه قرار گرفتن دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در مقطع کنونی هشداری و زنگ خطری برای مسئولان امر است.

سردار استاد حسینی تأکید کرد: دشمنان امروز فرهنگ را مورد هجمه قرار دادهاند و این مسئله و دغدغه امروز و حال حاضر نیست؛ چرا که آنچه سبب بیرون رفتن استکبار و نظام سلطه از کشور شد، همین فرهنگ شیعی، علوی، انقلابی، اسلامی و مردم متدین و وفادار به این فرهنگ است.

وی با تأکید بر اینکه اگر اعتقاد به فرهنگ عاشورایی، علوی و فاطمی در ذهن و فکر جوانان باشد، دشمنان به اهداف خود نمیرسند، افزود: دشمنان به انحای مختلف و با استفاده از ابزاری صوتی و تصویری همچون رادیو، ماهواره، اینترنت، بلوتوث و مواردی از این دست سعی در ایجاد فاصله اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان از فرهنگ عاشورایی و فاطمی دارند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: فرهنگ باید مورد اهتمام جدی مسئولان قرار گیرد؛ چرا که اگر ملتی هویت فرهنگی خود را از دست بدهد، در حقیقت اقتدار خود را از دست میدهد.

وی افزود: اقتصاد نیز در کنار فرهنگ دارای اهمیت است و اینکه گفته شده "لا معاش له، لامعاد له" اگر معاش نباشد، معاد نیست سخن درستی است؛ چرا که اگر به لحاظ اقتصادی دچار مشکل شویم به لحاظ فرهنگی نیز ضربه خواهیم خورد.

ضرورت توجه به ظرفیتهای داخلی

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به توان، استعدادها و ظرفیتهای داخلی بدون چشمداشت به خارج از کشور و بیگانگان است، گفت: غفلت از ظرفیتهای داخلی عین نیازمندی و دست درازی به بیگانگان است.

سردار استادحسینی گفت: باید در برهه کنونی بر ظرفیتها و امکانات داخلی بیش از پیش توجه شود و این امر میسر نمیشود مگر با عزم ملی که همان بسیج همگانی و مدیریت جهادی است.

وی بیان کرد: با بهرهگیری جوانان امروز از آموزههای دفاع مقدس و استفاده از تجربیات مدیران جهادی آن دوران میتوانیم امروز از گردنههای سخت امروز عبور کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار