امیر پوردستان مطرح کرد

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای دوست جهت گسترش ثبات و امنیت

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در راستای گسترش امنیت، ثبات و کاهش آلام و مصائب ملت‌های جهان با نیروهای مسلح کشورهای دوست همکاری و مناسبات دو یا چند جانبه برقرار کند.
کد خبر: ۱۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹ - 20April 2014

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای دوست جهت گسترش ثبات و امنیت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران که به مناسبت ۲۹ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: این دیدار در راستای اجرای سیاستها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم ارتباط نیروهای مسلح با همتایان خود از سایر کشورهای دوست برگزار شده است.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش تلاش میکند تا روابط نظامی شایستهای را با ارتش کشورهای دوست برقرار کند و سعی دارد تا با برگزاری نشستهای دوستانه و همکاری نزدیک در مسیر ارتقای روابط فیمابین و توسعه صلح و امنیت در منطقه و جهان گام بردارد.
 
امیر پوردستان ادامه داد: در سالی که گذشت جهان شاهد رویدادهای مهمی بود، برخی از این حوادث و رخدادها در جهت رشد علمی، افزایش دانش بشریت و توسعه تحقیقات و بهرهگیری از نعمات الهی در جهت کاهش آلام بشریت بود، اما متاسفانه ما کماکان شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد انسانهایی هستیم که خانه، کاشانه و عزیزان خود را از دست داده و آواره شدهاند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: متاسفانه مسلمانان از میانمار گرفته تا افغانستان و از عراق تا سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی و آفریقای مرکزی و تا شرق اروپا تحت ظلم و ستم هستند، ولی جامعه جهانی هیچگونه اقدامی در جهت رفع ظلم و ستمی که به آنان میشود، انجام نمیدهند.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از هر نکته دیگری در این عرصه برجسته و شاخص است، حضور ملتهای آزاده جهان جهت تعیین سرنوشت خود و تأثیر آن بر معادلات منطقهای و جهانی است. به نظر میرسد تلاش جهانیان برای دستیابی به هرآنچه که شایسته کرامات والای انسانی است، ادامه دارد و انسانها به این نتیجه رسیدهاند که باید هر آنچه که مانع رشد و پویایی ارزشهای والای انسانیت است را پشت سر بگذارند.

امیر پوردستان گفت: ما بر این باوریم که راهبردهای نادرست کنونی برخی کشورهای به ظاهر متمدن نه تنها کمکی به برقراری صلح و ثبات جهانی و منطقهای نمیکند، بلکه هر روز شاهد شعلهور شدن آتشی جدید و یا گسترش روز افزون آن هستیم. مقامات ایران بارها اعلام کردهاند که با تمام مساعی و ظرفیتهای خود حاضرند با همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با سایر کشورها که قصد خیر داشته و مایل به حل ریشهای مناقشات باشند، پرداخته و در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش کنند.
 
وی افزود: ملت ایران بارها با اتکا به باورهای دینی و اعتقادی نشأت گرفته از آموزههای دین، نجاتبخش ایران و بر اساس فتوای مرجع عالیقدر و رهبر فرزانه ایران اسلامی اعلام کرده که با استفاده از سلاحهای هستهای و کشتار جمعی مخالف بوده و بکارگیری آنها را نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی کشورهای جهان حرام و مغایر با اصول شرافت انسانی میداند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت ملی ایران علاوه بر اتکا به نیروهای مسلح به قدرت نرم یعنی فرهنگ کهن و غنی ایران اسلامی و تکیه بر دانش و فناوری برگرفته از تلاش دانشمندان و نخبگان کشور استوار است و به هیچوجه نیاز به سلاحهای کشتار جمعی و هستهای ندارد، زیرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که با سلاحهای متعارف جدید و بومی خود قادر به دفع هرگونه تجاوز علیه کشور هستند.
 
پوردستان ادامه داد: اعمال تحریمهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران که از دارو و مایحتاج عمومی گرفته تا قطعات و فناوریهای نوین را شامل میشود، اقدامی ناجوانمردانه و بدور از اصول اسلامی و دموکراتیک است. استقبال جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات و توافقنامههای هستهای از موضع قدرت، عزت و در زمانی صورت گرفت که ایران به چرخه فناوری صلحآمیز هستهای دست یافته و صرفا جهت شفافسازی و همکاری با جامعه اسلامی با کشورهای ۱+۵ وارد مذاکره شده است.
 
وی تاکید کرد: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافقنامه هستهای ژنو اولا در راستای وفای به عهد به عنوان یک وظیفه دینی، ملی و انسانی و ثانیا در راستای اثبات پایمردی و باور خود به ایده جهان عاری از خشونت و سلاح هستهای است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بدیهی است پایبندی و توافقنامه ژنو یک امر دوسویه بوده و چنانچه طرف مقابل خلف وعده کند، جمهوری اسلامی ایران نیز ضرورتی بر ادامه همکاریها احساس نخواهد کرد و در کوتاهترین زمان به ظرفیتهای مناسب هستهای دست خواهد یافت.
 
امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه ما میدانیم که دولت آمریکا تحت فشارهای لابی صهیونیستی و برخی از رژیمهای غیر دموکراتیک اراده و اختیار کافی به منظور پیشرفت در روند مذاکرات هستهای را نداشته و درصدد است تا با بهانهتراشی و زیادهطلبی روند مذاکرات را به مسیرهای بنبست هدایت کند.
 
وی ادامه داد: همچنین مخالفین منطقهای روند مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ به این موضوع واقفند که با عادی شدن روابط بین ایران و غرب از نقش کاذب آنها در منطقه کاسته خواهد شد به همین جهت در راستای سنگاندازی در مسیر پیشرفت مذاکرات هستیم، برنامهریزی کرده و گام برمیدارند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرتهای سلطهجو و اقمار آنها با صرف هزینههای گزاف، جریانهای تروریستی، تکفیری، سلفی و وابسته به القاعده را در بین کشورهای اسلامی سازماندهی و پشتیبانی میکنند تا از طریق گسترش خشونت، ترور، ناامنی و افراطگرایی دینی کشورها و ملتهای مسلمان منطقه را دچار بحرانهای داخلی و درگیریهای قومی و نژادی کرده و به ارائه چهرهای خشن و قرون وسطایی از اسلام در جهان مبادرت کنند.
 
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: امروزه هیچ دولت و ملتی به تنهایی قادر به تامین امنیت خود در جهانیان نیست و امنیت کشورها در پرتو همکاریهای گروهی، منطقهای و جهانی تامین میشود.
 
وی اظهار داشت: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان نظام مقدسمان جهت گسترش امنیت، ثبات و کاهش آلام و مصائب ملتهای جهان با نیروهای مسلح کشورهای دوست همکاری و مناسبات دو یا چند جانبه برقرار کند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار