وزیر دادگستری:

دولت باید محکم در برابر موضع مدعیان غربی بایستد

وزیر دادگستری گفت: مدعیان غربی سفیر ما را راه نمی‌دهند، رجزخوانی می‌کنند و ساختمان ما را می‌گیرند، این افراد باید بدانند که ما آنها را از کاخ جهانی بیرون آوردیم و دولت باید در برابر موضع آنها محکم بایستد.
کد خبر: ۱۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ - 20April 2014

دولت باید محکم در برابر موضع مدعیان غربی بایستد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام پورمحمدی در مراسم گرامیداشت روز زن که با حضور زنان وزارت دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) همسر بزرگترین مردم عالم و مادر اولیای عظام الهی بود.

وی افزود: ما افتخار میکنیم که اسلام دین زنان و مردان است و زن در نگاه اسلام والاترین جایگاه را دارد.
 
پورمحمدی با اشاره به اینکه ما نیازی به دفاع از حقوق زن در ایران نداریم، گفت: ما معتقدیم که به زن ایرانی ظلم نمیشود و این را قاطعانه و جدی اعلام میکنیم.
 
وزیر دادگستری ادامه داد: امروز زن ایرانی و مسلمان ما به برکت معارف اسلامی و قرآن، از درجه والا و ممتاز اجتماعی، حقوقی، مدنی و اقتصادی برخوردار است و اینکه به تعداد کمی از زنان تعدی میشود و حقشان ضایع میشود دلیلی بر این موضوع نیست.
 
وی افزود: به برخی از مردان و جوانان هم تعدی میشود، بنابراین ما باید از حقوق همه شهروندان دفاع کنیم، حقوق شهروندی یک تکلیف بزرگ است و باید از آن دفاع کرد.
 
وی با اشاره به اظهارات مدعیان حقوق بشری، گفت: در دنیای مدعیان، زیادهگویان و متجاوزان به حقوق زن توجهی نمیشود و زنان از حق انسانی خود برخوردار نیستند.
 
پورمحمدی تأکید کرد: ما مدعی هستیم که زنان از حقوق بالایی برخوردار هستند و ما در این زمینه نقطه ضعفی نداریم که کسی بخواهد به ما بگوید حقوق زنان را رعایت نمیکنید.
 
وی با اشاره به اینکه جایگاه زنان در انقلاب تابلوی نظام اسلامی است، گفت: این اتفاق به برکت رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رخ داده است.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: زنان بیشتر از آنچه که از آنها انتظار میرود در انقلاب، جنگ و حوزههای علم و توسعه کشور پابهپای مردان جلو آمدند، بنابراین امروز سلاح برنده جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، زن ایرانی و مسلمان است.
 
وی خطاب به مدعیان حقوق زن در جهان گفت: چرا بحث حقوق زن را مطرح میکنید؟ برای حرفهای خود سند بیاورید. اینها میگردند و یک دادگاهی را در یک بخشی پیدا میکنند و به همان اکتفا میکنند، در حالی که خودشان حرمت و ارزشی برای خانواده قائل نیستند.
 
پورمحمدی تأکید کرد: رسوایی خانوادههای همجنس برای سرافکندگی امروز بشریت معاصر کافی است، اینکه دنیای مدرن، مدافع خانواده همجنس شود، شما که ادعای تمدن و دفاع از حقوق زن را دارید، چرا تا این حد پررویی میکنید؟
 
وی در ادامه با اشاره به بالا رفتن میزان آمار طلاق در کشور گفت: امسال سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی است. یکی از دلایل طلاق هم مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، بنابراین باید عوارض فرهنگی را مدیریت کنیم و مشکلات را کنترل کنیم.
 
پورمحمدی در پایان با اشاره به موضع خصمانه دولتمردان امریکا نسبت به انتخاب حمید ابوطالبی بعنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: مدعیان غربی سفیر ما را راه نمیدهند، رجزخوانی میکنند و ساختمان ما را میگیرند، این افراد باید بدانند که ما آنها را از کاخ جهانی بیرون آوردیم و دولت باید در برابر موضع آنها محکم بایستد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار