امیر پوردستان:

شهید قرنی ناشناخته مانده است/ توپ ۱۵۵ هویزه مهم‌ترین محصول نهضت قطعه‌سازی در نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که توپ ۱۵۵ میلی‌متری هویزه یکی از مهم‌ترین محصولات نهضت قطعه‌سازی در نزاجا است، گفت: زره کامپوزیتی هوشمند یکی از دستاوردهای نزاجا است که تنها چند کشور در جهان تکنولوژی ساخت این سلاح را در اختیار دارند.
کد خبر: ۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ - 20April 2014

شهید قرنی ناشناخته مانده است/ توپ ۱۵۵ هویزه مهم‌ترین محصول نهضت قطعه‌سازی در نزاجا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در مراسم رونمایی از دستاوردهای این نیرو که صبح امروز در ستاد تحقیقات و خودکفایی نزاجا برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید قرنی اظهار کرد: شهید قرنی یکی از شهدای انقلاب اسلامی است که وجود وی ناشناخته مانده است.

وی افزود: اولین ویژگی این شهید این است که ۷۰ روز پس از پیروزی انقلاب توسط گروهک فرقان به شهادت رسید. سپهبد قرنی با درجه سرلشکری در رژیم طاغوت به دلیل تمایل به مباحث دینی و دوستی با روحانیون به زندان محکوم و از ارتش اخراج شد.

فرمانده نزاجا ادامه داد: یکی از شباهتهای زیادی که بین شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی بود این است که به دلیل سیلیای که به منافقان زدند به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: موضوع تحقیقات یکی از امور محوری و کلیدی در نیروی زمینی ارتش است. اولین گام، شناسایی جوانان نخبه و اعزام آنان به مراکز آموزشی بود. این اقدام نزاجا به درخت تنومندی تبدیل شد که امروز در کنار ارتش، سایر نیروها نیز از این ظرفیت استفاده میکنند.

پوردستان تصریح کرد: در حوزه تحقیقات، اولین چیزی که مد نظر نیروی زمینی است، ارتقا قابلیت در رزم زمینی است که به واسطه تجهیزات موجود، قابلیتها را بالا میبرد. دومین مورد، کاهش چگالی نفر در کیلومتر مربع است که باید هزینههای دشمن را نیز بالا برد. سومین مورد نیز سرعت و دقت است و چهارمین موضوع نیز رزم با مهمات و جدا کردن انسان از سلاح است؛ به طوری که باید زمین به سلاح مجهز شود و در برابر دشمنان ایستادگی کند. پنجمین مورد نیز قابلیت تحرک و انعطاف است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پیرامون ۵ دستاورد نزاجا گفت: اولین دستاورد سازمان تحقیقت و خودکفایی نزاجا سلاح ۶لول محرم است که در زمین، هوا و دریا از قابلیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دومین دستاورد زره کامپوزیتی هوشمند است که تنها چند کشور در جهان تکنولوژی ساخت این سلاح را در اختیار دارند. به وسیله این زره هوشمند، تانکها سبکتر میشوند و تحرک بیشتری پیدا میکنند. جلیقههای ضدگلولهای که هم اکنون از آنها استفاده میشود، از قاب سرامیکی تشکیل شده که بسیار سنگین هستند.

امیر پوردستان در خصوص تانک سبلان اضافه کرد: تانک سبلان با تجاربی که از تانک ذوالفقار به دست آمده، ساخته شده است.

وی توپ ۱۵۵ میلیمتری هویزه را نیز یکی از مهمترین محصولات نهضت قطعهسازی در نزاجا عنوان کرد.

فرمانده نزاجا درباره خودروی فوق سنگین ذوالجناح نیز بیان کرد: خودروی ذوالجناح دارای ۱۰ چرخ و ۵ محور است که این امکان را فراهم میکند تا در کوچکترین مکانها نیز دور بزند و در ساخت این سلاح پارمترهای نظامی به صورت ۱۰۰ درصد رعایت شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار