با مخالفت با تسهیل اعطای ویزا به اسرائیلی‌ها؛

سی‌آی‌ای هم پشت صهیونیست‌ها را خالی کرد!

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی به مخالفت سیا با طرح جان کری مبنی بر تسهیل دادن روادید به اسرائیلی‌ها برای ورود به آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ - 19April 2014

سی‌آی‌ای هم پشت صهیونیست‌ها را خالی کرد!

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، این روزنامه در گزارشی اعلام کرد: مسئولان دستگاه اطلاعاتی آمریکا (سیا) با طرح جان کری مبنی بر درج نام اسرائیل جزء کشورهایی که شهروندان آن از گرفتن ویزا برای ورود به ایالات متحده معاف میباشند، بخاطر نگرانی از ورود جاسوسان اسرائیلی به آمریکا مخالفت نموده است.

این روزنامه گفته است: لیست کشورهایی که ساکنان آن میتوانند از ایالات متحده به مدت ۹۰ روز بدون نیاز به صدور ویزا برای تمدید مدت اقامت بازدید نمایند، شامل ۳۸ کشور میگردد. این روزنامه مینویسد: چند هفته پیش مذاکراتی در پشت درهای بسته میان اعضای کنگره و مشاوران کمیسیون امور خارجی کنگره انجام پذیرفت که در آن رؤسای بخشهای دستگاه اطلاعاتی آمریکا ابراز نگرانی نمودند که معافیت ویزا برای اسرائیلیها باعث میشود که جاسوسان اسرائیلی، براحتی بتوانند داخل در خاک آمریکا بشوند.

این روزنامه عبری زبان همچنین میگوید: در این نشست، مسئولان دائره امنیت ملی و اعضای اف بیآی و دائره ضد جاسوسی وزارت خارجه و نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا، شرکت داشتند و در طی آن برخی سناتورها و اعضای کنگره تلاش داشتند تا اسرائیل به لیست کشورهایی که از دریافت ویزا معاف میباشند بپیوندد.

در همین رابطه روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز گفته است: این اولین بار است که با درج نام اسرائیل در ضمن لیست معافیتهای ویزایی به سبب نگرانی از جاسوسی مخالفت میگردد، چرا که پیشتر علت مخالفت آمریکا تبعیض میان اصلیت فلسطینی یا اسرائیلی بیان میشد.
 جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز از وزارتخانه خود خواسته است تا اقدامات لازم را در رابطه با عدم اعطای ویزای ایالات متحده به جوانان اسرائیلی از سن ۲۱ تا ۲۶ سال درنظر بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار