مسئول کارگروه بانوان سازمان بسیج جامعه پزشکی:

مقابله با خانواده ستیزی در خط مقدم فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی ‏قرار دارد

امروزه باتوجه به جنگ جمعیتی، پروژه‌های خانواده ستیزی و جمعیت ستیزی که دشمنان قسم ‏خورده ما تدارک دیده ‏اند، زنان خصوصا در حوزه سلامت از جمله متخصصان زنان و زایمان، در خط مقدم جنگ ‏نرم ایستاده‌اند. ‎‏ ‏
کد خبر: ۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶ - 19April 2014

مقابله با خانواده ستیزی در خط مقدم فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی ‏قرار دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر فاطمه محمد بیگی مسئول کارگروه بانوان سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره نفش زنان در بسیج جامعه پزشکی گفت: اگر ما به بانوان کشور خود اگاهی دهیم و خطرات تک فرزندی، اضمحلال جمعیت و همچنین فواید علمی و پزشکی فرزنددار شدن را تبیین کنیم، قطعا میتوانیم در پروژه جنگ جمعیتی و خانواده ستیزی به دشمنان خود غلبه کنیم.

وی با اشاره به اینکه شناخت ابعاد وجودی بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) در رشد و ارتقاء سطح آگاهی زنان در آیین همسرداری، فرزندآوری و سبک زندگی اثرات بسیاری دارد، افزود: اگر بدانیم که ایشان ساعات زیادی را در خانه خود مشغول تربیت فرزندان و کارهای منزل صرف میکرد و تا چه حدی از همسر خود پشتیبانی میکرد به این نتیجه خواهیم رسید که خانمها به جای اینکه فعالیتهای اجتماعی را فضیلت بدانند باید بر فضیلت خانه داری، همسرداری و فرزندآوری تاکید کنند.

دکتر محمد بیگی ادامه داد: زنان ما باید حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهند و به جای پیروی از الگوهای غربی با شناخت سیره حضرت زهرا (س) به مبارزه با تهاجم فرهنگی و ماهوارهای بپردازند.
وی یاد آور شد: شاید در دوران جنگ، زنان در خط مقدم جبهه کمتر دیده میشدند اما به خاطر حمایتها، تهیه اقلام مورد نیاز رزمندگان و دفاع از کیان کشور همواره سردمدار و پرچمدار بودند لذا اکنون نیز زنان جامعه اسلامی ما این نقش خود را حفظ کرده اند.

مسئول کارگروه بانوان سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه زنان همواره نقش پشتیبانی کننده و حمایت گر داشتهاند، دررابطه با اهمیت نقش زنان تصریح کرد: جامعه نقش بسیار مهمی در حوزه سلامت برای زنان قایل است زیرا حدود ۶۰ درصد افراد حوزه سلامت را بانوان تشکیل میدهند که اگر درنظر بگیریم این تعداد زنان چه خدماتی را در حوزه سلامت ارائه میدهند به نقش مهم آنها پی میبریم.

وی در خصوص فعالیتهای این سازمان برای ارتقاء موقعیت زنان نیز بیان داشت: از آنجایی که در سال ۹۲ چند اولویت از جمله آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به زنان و واکاوی بحران جمعیت، داشتیم، در این باره اولین نقش را برای بسیجیان حوزه سلامت متصور شدیم لذا در این راستا با تهیه محتواهایی درخصوص پدیده سالمندی، جمعیت، فرزندآوری و موضوع عفاف و حجاب در حوزه سلامت به کار علمی پرداختیم تا نتایج آن در ارتقاء موقعیت زنان موثر باشد.

دکتر محمدبیگی با تصریح این مطلب که همچنین برای مرخصی ۹ ماهه بعد از زایمان زنان نیز پیگیریهایی را انجام دادیم، عنوان داشت: در سال ۹۳ بحثهایی هم درخصوص آسیبشناسی و تاخیر در ازدواج جوانان را بررسی کردیم و باتوجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت که حجت برهمه را تمام کرد، براساس آن باید در زمینههای طب سنتی و سلامتی آحاد مردم جامعه کار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در عرصه سلامت و اقتصاد مقاومتی نیز بر روی کاهش استفاده از داروها تاکید شده و در عرصه فرهنگی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی جزء اولویتهای ما قرار گرفته است.

مسئول کارگروه بانوان سازمان بسیج جامعه پزشکی یاد آوری این مطلب که بسیج یک حرکت پویا و بانظم و نشات گرفته از تفکر جهادی است که فقط در سیره ائمه (ع) وجود داشته است، بیان داشت: امام خمینی (ره) این بزرگ مرد تاریخ کسی بود که با درایت این سیره را استخراج و پایه ریزی کرد به همین خاطر اکنون شاهد آن هستیم که بسیج در تمام مواقع حاضر است لذا میبایستی زن بسیجی خود برای فرزند آوری و افزایش جمعیت پیش قدم شود.

نظر شما
پربیننده ها