دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

زیردریایی فاتح امسال رونمایی می‌شود/ ناوشکن‌های کلاس جماران در راهند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رونمایی از زیردریایی فاتح در سال جاری گفت: ناوشکن‌های کلاس جماران در دست تولید هستند.
کد خبر: ۱۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ - 18April 2014

زیردریایی فاتح امسال رونمایی می‌شود/ ناوشکن‌های کلاس جماران در راهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این رژه شاهد عبور ماکت ناوشکن آموزشی خلیج فارس بودیم که کار ساخت آن شروع شده و وقتی تولید شود، قطعا یکی از برجستگیهای نیروی دریایی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: خلیج فارس میتواند هم ماموریت یک ناوشکن و هم کار آموزش نیروها در آبهای آزاد را به خوبی انجام دهد.

امیر سیاری تاکید کرد: خلبانان نیروی دریایی ارتش آموزشهای لازم را برای پرواز بر روی آب که ویژگیهای خاص دارند میبیند. همچنین بالگردهای ما برای عملیاتهای ضد سطحی، ضد زیردریایی، مینروب و مینریز آماده هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و نهم این گروه اکنون در انتهای خلیج عدن است و انشاءالله ۸ یا ۹ اردیبهشت پس از صد روز عملیات وارد آبهای کشور میشود. همچین ناوگروه سیام نیز ۲ روز پیش به محل ماموریت خود اعزام شد.

دریادار سیاری در ادامه تصریح کرد: ناوشکنهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ کلاس جماران و همچنین ۷، ۸ و ۹ کلاس کمان و پیکان در دست تولید است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصانمان امسال زیردریایی فاتح با مقیاس و توانمندی بالا رونمایی خواهد شد.

امیر سیاری با بیان اینکه هدف برخی کشورهای فرامنطقهای مانند آمریکا از حضور در آبهای آزاد اشغالگری است، گفت: نیروی دریایی ارتش چنین قصدی ندارد و برای دفاع از منافع کشور میتواند در همه آبهای آزاد مثل خلیج عدن حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: در اقیانوس اطلس نیز جز ۱۰۰ کیلومتر از دو طرف مابقی آبهای آزاد است و ما هم میتوانیم در آن حضور یابیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار