مرتضی گودرزی دیباج در نشست علمی «هنر انقلاب، رسالت و چالش‌ها»

هنر انقلاب در دوران دفاع مقدس عمیق شد

هم زمان با آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی نشست علمی و میزگرد تخصصی «هنر انقلاب،رسالت و چالش‌ها» با حضور مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، اساتید حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ - 17April 2014

هنر انقلاب در دوران دفاع مقدس عمیق شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی و با هدف نکوداشت یاد و مقام شهید سید مرتضی آوینی نشست علمی و میزگرد تخصصی «هنر انقلاب اسلامی، رسالت و چالشها» برگزار شد.

درابتدای این نشست حجت الاسلام همازاده معاونت پژوهش مدرسه اسلامی هنر درخصوص ماهیت هنر انقلاب اسلامی سخن گفت و از جمله دلایل مهجور ماندن هنرانقلاب را یکی دانستن آن با هنر اسلامی شمرد و به بررسی هنرهای مختلف ازنگاه فلسفه و معارف اسلامی پرداخت.

دکتر محمد علی خبری دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سوالاتی را در خصوص نسبت نظام اسلامی و انقلابی ایران با هنر مطرح نمود. وی مهمترین خصوصیت هنر انقلاب اسلامی را وحیانی بودن آن دانست.

در بخش دوم این نشست علمی دکتر مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و دکتر سید رضی موسوی گیلانی مدیر گروه فلسفه هنر مدرسه اسلامی هنر در یک پنل علمی دو نفره به بررسی رسالت و چالشهای هنر انقلاب اسلامی پرداختند.

در ابتدای بخش دوم این نشست علمی دکتر دیباج عمر هنر انقلاب را ۸۰سال دانست و در تشریح سیر تحول هنر انقلاب به دوران هنرسیاه، دوران اعتراض و دوران بحران اشاره نمود و گفت: هنرهای تجسمی پیشتاز هنر انقلاب است و در دوران دفاع مقدس عمیق شد و رشد نمود.

در ادامه این مراسم دکتر گیلانی خاطر نشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی هنر انقلاب بودیم اما در ادامه چون تحولات دوران انقلاب در هنرمندان درونی نشد، شاهد انفعال هنرمندان در این شاخه از هنر کشور شدیم.

نشست تخصصی «هنر انقلاب، رسالت و چالشها» با همکاری مدرسه اسلامی هنر، حوزه هنری استان قم، اداره کل ارشاد اسلامی استان و انجمن قلم حوزه برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار