سردار جلال ستاره عنوان کرد

اثبات کارایی استفاده از خودروهای ضدگلوله در رزمایش اقتدار 3/ تکامل سلاح های مورد استفاده مرزبانان در آینده

معاون عملیات فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی گفت: خودروهای ضدگلوله از سوی مخترعان جوان کشور توسط شرکت های داخلی پس از بهینه و ایمن سازی در رزمایش اقتدار 3 مورد آزمایش قرار گرفت که موفقیت آمیز بوده است.
کد خبر: ۱۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ - 16April 2014

اثبات کارایی استفاده از خودروهای ضدگلوله در رزمایش اقتدار 3/ تکامل سلاح های مورد استفاده مرزبانان در آینده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "جلال ستاره" معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا در خصوص روند رزمایش اقتدار 3، اظهارداشت: این رزمایش بزرگ در مرزهای غربی و شمال غرب کشور با هدف ارتقاء توان رزمی نیروهای مرزبانی در مقابله با تهدیدات، ارتقاء سطح هماهنگی و همکاری با دیگر نیروهای مسلح و مرزنشینان، آزمایش تجهیزات نوین مرزی در استان کرمانشاه به اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه چهار روز از زمان اجرای رزمایش می گذرد، گفت: طی این مدت، نیروها پس از حرکت از یگان های مبدا خود در منطقه عمومی رزمایش مستقر و هفت برنامه از پیش تعیین شده مانند عملیات تأخیری در مقابله با نیروهای نظامی دشمن، مبارزه با انواع قاچاق از جمله مواد مخدر، سلاح و...، طرح های مهار و دستگیری متجاوزان مرزی، مقابله با دشمن فرضی را تمرین و اجرا کردند.
 
معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا تصریح کرد: در این مدت، سلاح های جدید، تجهیزات مدرن کنترل مرز نظیر پهپادها و... مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: همچنین در این رزمایش، آمادگی فرماندهان و نیروهای مرزبانی، شیوه های طرح ریزی و اجرای برنامه ها توسط اساتید برجسته نیروهای مسلح مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفت.
 
سردار ستاره، رزمایش اقتدار 3 را تاکنون بسیار رضایت بخش اعلام کرد و گفت: به اعتقاد ناظران و قضاوت مقامات عالی رتبه نظامی، این رزمایش به اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده، نائل آمده است.
 
معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا درباره تفاوت این رزمایش با رزمایش های یک و دو، گفت: حجم این رزمایش، گسترده تر از گذشته است، محیط جغرافیایی، زمان آن تغییر پیدا کرده و حتی سلاح های بکارگیری شده، پیشرفته و پیچیده تر از قبل است.
 
سردار ستاره افزود: با توجه به تجربیات دو رزمایش قبل و نیز اتفاقاتی که در صحنه عملیاتی طی سه سال گذشته رخ داده، نوع تاکتیک های ما نیز در رزمایش اقتدار 3 متفاوت تر از قبل است.
 
به گفته وی، تهدید هم از بعد زمانی و نیز مکانی، مقوله ای بسیار متغیراست لذا برای تهدیدات متغیر باید با راهکارهای متغیر برخورد کرد.
 
این مقام ارشد انتظامی درخصوص خودروهای ضدگلوله، گفت: خودروهای مزبور از سوی مخترعان جوان کشور توسط شرکت های داخلی پس از بهینه و ایمن سازی در رزمایش اقتدار 3 مورد آزمایش قرار گرفت که موفقیت آمیز بوده است؛ به مخترعان جوان کشورمان در این رابطه تبریک می گوییم.
 
وی گفت: در این رزمایش، جلیقه های ضدگلوله و سبکی توسط نیروهای مدافعان مرزی به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت که موفقیت آمیز بوده است.
 
سردار ستاره درباره استفاده از سلاح های جدید توسط مرزبانان کشورمان، گفت: سلاح های مرزبانان رو به تکامل خواهد رفت؛ در کنار سلاح های قدیمی، سلاح های جدید نیز بکارگیری می کنیم.
 
معاون عملیات مرزبانی ناجا در خاتمه تصریح کرد: سلاح و سایر تجهیزات کنترل مرز که در صحنه عملیاتی مورد آزمایش قرار می گیرد در صورت موفقیت آمیز بودن به واحدهای مرزبانی تحویل داده می شود.
نظر شما
پربیننده ها