امیر سرتیپ کامبیز زندی:

صحبت های شهید صیاد شیرازی خلبانان آمریکایی را به گریه واداشت

با صحبت‌های شهید صیاد شیرازی جرقه‌ای در ذهن خلبانان آمریکایی زده شد، به گونه‌ای که به گریه افتاده و پشیمان بودند.
کد خبر: ۱۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 11April 2014

صحبت های شهید صیاد شیرازی خلبانان آمریکایی را به گریه واداشت

امیر سرتیپ کامبیز زندی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به حساسیت خاص شهید صیاد شیرازی نسبت به دانشجوهای افسری و توجه به آنان گفت: در بازدید هایی که شهید صیاد شیرازی از دانشگاه افسری داشت توانستم با او ارتباط برقرار کنم و این ارتباط تا زمان شهادت ایشان ادامه داشت.

وی با بیان اینکه شهید صیاد در هر کاری ابتدا دعای فرج را زیر لب زمزمه می کردند بیان داشت: اعتقاد مذهبی قوی شهید صیاد باعث شده بود تا در انجام کارها همواره رضای خدا را در نظر بگیرند.

وی با ذکر خاطره ای از شهید صیاد شیرازی افزود: سروان کوششی از دوستان هم دوره ای او در دانشگاه آمریکا عنوان می کرد که روی چند تن از خلبانان آمریکایی شرکت کننده در جنگ ویتنام از خاطرات و کارهای خود در ویتنام صحبت می کردند و با افتخار از کشتار بی رحمانه غیر نظامیان زن و کودک ویتنامی حرف می زدند. شهید صیاد شیرازی با آنان وارد بحث شد و انتقاد کرد که چطور با وجودی که با نیروهای مسلح در جنگ بودید ولی کودکان و زنان را به قتل می رساندید. با همین صحبت های شهید صیاد شیرازی جرقه ای در ذهن خلبانان آمریکایی زده شد و طوری آنها را تحت تاثیر قرار داده بود که به گریه افتاده بودند و خودشان را از بابت حضور در جنگ ویتنام سرزنش میکردند.

وی افزود: با اینکه ممکن بود جاسوسان حرفهای شهید صیاد را به مقامات گزارش بدهند و امکان خطر برای وی وجود داشت، اما شهید صیاد با شجاعت و جسارت حرف خود را می زد.

وی در پایان با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی فردی ولایتمدار بود و سخن  ولایت را بی وقفه قبول می کرد، افزود: این شهید والامقام همانطور که در زمان حضرت امام خمینی مطیع امر ولایت بودند با رحلت امام و رهبری امام خامنه ای گوش به فرمان امر رهبری شدند. امروز ولایتمداری شهید صیاد باید الگو و سرمشق برای نیروهای نظامی باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار