آیت‌الله تسخیری در همایش فلسطین محور وحدت جهان اسلام:

امروزه در عصر طغیان رژیم صهیونیستی هستیم/ تقویت بیداری اسلامی دشمنان را مأیوس می کند

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروزه در عصر طغیان رژیم صهیونیستی به سر می بریم، اظهار داشت: هدف دشمنان اسلام، تضعیف بیداری اسلامی در منطقه است.
کد خبر: ۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰ - 29July 2013

امروزه در عصر طغیان رژیم صهیونیستی هستیم/ تقویت بیداری اسلامی دشمنان را مأیوس می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله تسخیری در همایش بین المللی فلسطین محور وحدت جهان اسلام که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد:غرب از نیمه قرن هفدهم میلادی حرکت استعماری خود  را شروع  کرد و تا نیمه قرن بیستم جریان استعماری خود را برای غده سرطانی فراهم کرد.

                                                                                                                                            وی خاطرنشان کرد: غربی ها تلاش کردند جهان اسلام را تحت سیطره استعماری خود قرار دهند از این رو آنها نقشه های جنایتکارانه خود را در راستای برقراری اهداف شومشان اجرا کردند ولی در اواخر قرن بیستم با حصول بیداری اسلامی در میان کشورهای اسلامی، استعمارگران احساس کردند که دیگر نمی تواند به اهداف پلیدشان ادامه دهند و از این رو برای کنترل جهان اسلام با برنامه ریزی های خود غده سرطانی را در قلب جهان اسلام فعال کردند.

آیت الله تسخیری تصریح کرد:استعمارگران در این راستا چند هدف را دنبال کردند؛ اول خلاصی از شر صهیونیستها، ثانیا ایجاد پایگاه استعماری جدید در منطقه و تضمین سیطره بر جهان اسلام.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان این که در این طرح کشورهای اسلامی باید ضعیف و بیخاصیت باشند و رژیم اسرائیل قویترین کشور منطقه، ادامه داد: در همین راستا هر نوع سلاحی به این رژیم داده شد که سلاحهای شیمیایی، اتمی و میکروبی را شامل می شد.

تسخیری یادآور شد: هر گاه امت اسلامی تلاش کرد به خود بازگردد، غرب تلاش کرد آن را سرکوب وبیاثر کند تا رژیم اسرائیل به حیات ننگین خود ادامه دهد.

آیت الله تسخیری، تحولات منطقه را بیداری اسلامی خواند و اظهار داشت: توطئههای استکبار برای سرکوب بیداری اسلامی در بحرین و انحراف آن در برخی مناطق از جمله مصر و عراق و سوریه قابل مشاهده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به مشکلات برخی کشورهای اسلامی از جمله لیبی و عراق اظهار داشت: هدف دشمنان مایوس کردن کل تودههای مردمی از بیداری اسلامی و بازگشت به خود است.

آیت الله تسخیری یادآور شد: امروز بیداری اسلامی در جهان به معنای واقعی کلمه در جایگاه خوبی قرار گرفته و شریانهای اسلامی به خوبی در مناطق مختلف در حرکت هستند وخوشبختانه ما می توانیم مبدأ بیداری اسلامی را درمساجد، نمازجمعه و تجمع های اسلامی مشاهده کنیم.

وی به تحولات و ناآرامی ها در سوریه  و جنایات تروریستها در این کشور اشاره کردوگفت: تروریستها آنچنان سوریه و مردم این کشور را هدف توطئه های خود قرار داده اند و ویرانی های زیادی در این کشور ایجاد کرده اند که تا چند سال دیگر، نمی توان آنجا را بازسازی کرد.

وی اظهار داشت: تروریستها  با اغتشاش و ناآرامی در سوریه تلاش دارند به همگان بفهمانند که اسرائیل ارباب منطقه و قوی ترین کشور در خاورمیانه است.

آیت الله تسخیری اقدام ناجوانمردانه اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن حزب الله لبنان در گروه تروریستی را حرکتی زشت و ضدانسانی برشمرد وگفت:  هدف غربی ها این است که پایگاه استعمارگری را در منطقه تقویت کنند ولی این اقدام اخیر اتحادیه اروپا، تلاشی بیهوده و بی نتیجه است.

وی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد وگفت: امام راحل نیز بر موضوع فلسطین حتی قبل از انقلاب اسلامی تأکید فراوانی داشتند به طوری که همواره امت اسلامی را نسبت به مسأله فلسطین بیدار می کردند از این رو می بایست یاد وخاطره مردم مظلوم فلسطین را همواره زنده کنیم چرا که نام قدس با اسم فلسطین زنده است.

 

نظر شما
پربیننده ها