امام جمعه اهل سنت چابهار :

الگوی اردوهای جهادی می تواند به سایر کشورها صادر شود

یکی از الگوهای انقلاب اسلامی ایران که می تواند به سایر کشورها نیز تسری یابد، مدل اجرایی اردوهای جهادی است که جهادگران آن را معرفی می کنند.
کد خبر: ۱۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ - 30March 2014

الگوی اردوهای جهادی می تواند به سایر کشورها صادر شود

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، مولوی عبدالرحمن ترنج زرامام جمعه اهل سنت مسجد جامع زین العابدین چابهار با بیان اینکه پیشرفت های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به گذشته در سطوح علمی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی افزایش یافته است، گفت: برای درک این موضوع همین بس که چابهار قبل از انقلاب تبعید گاه و فاقد امکانات بود و امروز هم اگر چه نیاز به توجه بیشتری در این منطقه احساس می شود اما با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی، از رونق بیشتری نسبت به آن دوران برخوردار شده است.

 وی با اشاره به توزیع مناسب عدالت در روستاها و شهرهای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نباید از این مسئله غافل شویم که در کشورهای همجوار ایران مانند پاکستان و افغانستان سطح رفاه مردم خیلی پایین تر از نقاط مشابه در کشور ماست و در واقع به هیچ وجه قابل مقایسه نیست چرا که ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد تبعیض بین اقوام و مذاهب نیستیم و واقعیت این است که هر شخص با هر مذهبی در دین اسلام و سایر ادیان از امکانات یکسان با دیگران برخوردار است.

 مولوی ترنج زر تصریح کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلام  از هر فرصتی استفاده می کند تا وحدت و انسجام مردم ایران اسلامی را از بین ببرد در حالی که ما باید بتوانیم با یکدلی و اتحاد بر مشکلات پیروز شویم.

 وی با اشاره به حضور گروه های جهادی در منطقه تاکید کرد: جهادگران در حد توان خود مخلصانه و بدون هیچ نام و نشانی کارمی کنند؛ البته با توجه به محدودیت هایی که از لحاظ دسترسی به امکانات و پشتیبانی مالی دارند این خدمات قابل تقدیر است اما آنها با همه توان تلاش می کنند که کمبودها را جبران کنند و این همان نصرت الهی است.

 امام جمعه اهل سنت چابهار خاطرنشان کرد: گروه های جهادی بهترین لحظات خود را در مناطق محروم مشغول خدمت رسانی به مردم هستند در صورتی که می توانند به مکان های تفریحی بروند و استراحت کنند اما شاهد آن هستیم که فقط به خدمت به مردم می پردازند و از لذت های دنیوی خود را مبری می دانند زیرا کار خود را برای رضای خدا انجام می دهند.

 وی افزود: همان طور که در زمان جنگ تحمیلی و حمله نظامی دشمن بعثی، همه ملت ایران برای مقابله با آن ها وارد میدان های جنگ شدند درحال حاضر نیز به فرمان مقام معظم رهبری همه در جنگ نرم با دشمن هستیم چرا که در هر جنگی با توجه به زمان آن، باید با سلاح خودش جنگید و معتقدم که جهادگران با سلاح ایمان در این جنگ حاضر شده اند.

 امام جمعه اهل سنت چابهار با بیان اینکه به فرموده پیامبر اکرم (ص) بهترین مردم کسی است که به مردم نیکی کند، یادآورشد:همه مسلمانان با هم برابرند ولی دشمن به دنبال تفرقه است در حالی که در بین مذاهب، اشتراک مسلمانان بیشتر از اختلافات است بنابراین نباید اجازه رخنه و تفرقه افکنی را به دشمن بدهیم باید با وحدت مقابل کفار و منافقان ایستادگی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار