هر نفس ما باید برای رضای خدا باشد

شهید حسن آبشناسان در زمان حکومت طاغوت، پیشنهاد شرکت در عملیات «ظفار» در مقابل دستمزد ۱۰۰ هزار تومانی به وی داده شد، اما شهید آبشناسان، از حضور در عملیات خودداری نمود. او معتقد بود هر نفس ما باید برای رضای خدا باشد.
کد خبر: ۱۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹ - 04March 2014

هر نفس ما باید برای رضای خدا باشد

خبرگزاری دفاع مقدس: در زمان حکومت طاغوت، پیشنهاد شرکت در عملیات «ظفار» در مقابل دستمزد ۱۰۰ هزار تومانی به شهید حسن آبشناسان داده شد، اما وی از حضور در عملیات خودداری کرد.

آبشناسان میگفت: "این عمل، ظلم به یک ملت مسلمان است و رضای خدا در این کار، وجود ندارد. هر نفسی که میکشیم، باید برای رضای خدا باشد."

این سخن آبشناسان در شرایطی صورتی میگرفت که انجام کار مربوطه و دریافت مبلغ مورد نظر، میتوانست تأثیر زیادی در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده وی داشته باشد.

شهید آبشناسان عاشق شهادت بود و اطمینان داشت که مسافر جاده نور است. وی در عالم خواب دیده بود، بین زمین و آسمان در حرکت است که ناگهان متوجه مانعی در مسیر میشود. مانع با زمزمه ذکر «یاعلی» از بین رفته و او بالاتر میرود.

درست یک سال بعد حاج حسن آسمانی شده بود. در مرخصی آخرش که تقریبا ۳ روز به طول انجامید، کسالت داشت و پس از استراحت کوتاهی، برای اعزام آماده شد. نمیتوانستم طاقت بیاورم و با نگرانی پرسیدم: «شما تازه آمدید وای کاش بیشتر میماندید.» و او با نگاهی لبریز از محبت و مهربانی پاسخ داد: باید بروم و برای سفر کربلا آماده شوم.» و برای همیشه رفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار