اجمالی/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد:

محتوای اسلامی انقلاب حرکتی برای پیروزی تمام مستضعفین بر مستکبران بود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی ما با صدای بلند و رسا و با صراحت، رسالت انقلاب را که همان تداوم انقلاب در داخل و خارج کشور است تعریف می کند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ - 25February 2014

محتوای اسلامی انقلاب حرکتی برای پیروزی تمام مستضعفین بر مستکبران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین ابوترابیفرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بینالمللی بیداری اسلامی و بسیج جهانی مستضعفین اظهار کرد: دنیای معاصر با رویدادها و پدیدههای استثنایی روبرو است که در تاریخ و قرون اخیر تجربهای از آن ندارد. یکی از مهمترین و استثناییترین پدیدههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی معاصر پدیده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: قانون اساسی این نظام مقدس یک پدیده بزرگ و تاثیرگذار برآمده از پدیده انقلاب اسلامی ملت ایران است؛ انقلابی که بر مبانی، تفکر ناب دینی، اندیشه اراده و عظم استوار و باور ملت ایران تکیه داشته و دارد.

ابوترابیفرد تصریح کرد: برای اولین بار در دنیایی که نظام سلطه و نظام سیاسی حاکم بر آن سرنوشت دولتها و ملتها رقم میزد، نظامی در کشور ایران شکل گرفت که در مقدمه قانون اساسی آن آمده است "انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمام مستضعفین بر مستکبرین بود که زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج از کشور است".

وی با اشاره به مقدمه قانون اساسی گفت: قانون اساسی ما با صدای بلند و رسا و با صراحت، رسالت انقلاب را که همان تداوم انقلاب در داخل و خارج کشور است تعریف میکند، به ویژه در گسترش روابط بینالمللی با دیگر جنبشهای اسلامی و مردمی، و تلاش میکند تا راه تشکیل امت واحده اسلامی را در جهان محقق کند.استمرار و مبارزه در نجات ملل محروم و ستمدیده در تمامی جهان شعار انقلاب و پیام قانون اساسی ما است.

نظر شما
پربیننده ها