سردار احمدی مقدم در واکنش به ربوده شدن مرزبانان ایرانی:

پاکستان باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مسئولان کشور پاکستان باید پاسخگوی کم کاری خود در زمینه ربوده شدن مرزبانان کشورمان باشند.
کد خبر: ۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ - 17February 2014

پاکستان باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه همایش ملی خدمت سربازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیریها جهت آزادی ۵ مرزبان ربوده شده، ادامه دارد و دستگاه دیپلماسی در حال حاضر فعال شده و مرزبانی کشورمان جلسات مشترکی را در خصوص آزادسازی مرزبانان با مرزبانی کشور پاکستان گذاشته است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور امروز دستگاههای مذکور و متولی در این زمینه را برای برگزاری یک جلسه توضیحی و مشترک فرا خوانده است، تصریح کرد: مقامات پاکستان در زمینه ربوده شدن مرزبانان مسئول هستند، چرا که کوتاهی و کمکاری آنها موجب به وجود آمدن این حادثه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا به مرزبانان آموزشهای تخصصی داده میشود یا خیر؟ اذعان داشت: ما دو مرکز آموزش مرزبانی در غرب و شرق کشور داریم که آموزشهای لازم را به سربازان میدهند آن ایرادی که گروههای مسئول در مورد کمبود آموزش سربازان مرزبانی گرفتهاند مربوط به آموزشهای میدانی سربازان میشد که ما نقاط ضعف را شناسایی کردیم و برای مقابله با این نقطه ضعف مربیان خود را جهت آموزش به منطقه اعزام کردهایم.

وی با اشاره به اینکه برخی سربازان از شمال کشور برای خدمت سربازی به جنوب کشور و بالعکس منتقل میشوند، خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد؛ سربازان در استان خود خدمت میکنند و در صورتی که استانی با کمبود نیرو و یا مازاد نیرو مواجه بود این کمبود و یا مازاد از طریق استان همجوارش برطرف میشود.

وی ادامه داد: در مورد سیستان و بلوچستان باید بدانیم که این استان مرزهای وسیع و گستردهای دارد که در عین حال جمعیت کمی را نیز داراست، به همین علت سعی میکنیم از استانهای همجوار نیروهای وظیفه سیستان و بلوچستان را تأمین کنیم.

سردار احمدیمقدم همچنین در خصوص تغییر کاربری برخی شرکتها پس از ثبت و فعالیت هرمی آنها گفت: ما اگر با چنین موضوعاتی برخورد کنیم قطعاً جلوی فعالیت آنها را خواهیم گرفت.

این مقام انتظامی گفت: فعالیت سعید شیرینی در تیم فوتبال پرسپولیس و اینکه وی مدعی شده است مأمور نیروی انتظامی بوده و افرادی را تهدید به دستگیری یا برخورد کرده است، گفت: سردار رویانیان از نیروی انتظامی به پرسپولیس نرفت، بلکه از ستاد کل به پرسپولیس مامور شد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اذعان کرد: بنده اعلام میکنم که اگر فردی زمانی مامور نیروی انتظامی بوده و اکنون در جای دیگری مأمور شده است نمیتواند خود را ضابط قضایی و مأمور نیروی انتظامی معرفی کند حتی اگر خود من هم زمانی از نیروی انتظامی به اداره دیگری بروم نمیتوانم کسی را تهدید به دستگیری کنم و در متن ضابط قضایی عمل کنم.

سردار احمدی مقدم در پایان گفت: سعید شیرینی را نمیشناسم و اگر این فرد زمانی هم مامور ناجا بوده اکنون نمیتواند کسی را تهدید به دستگیری کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار