سرلشکر جعفری در همایش استکبارستیزی:

هنوز عمق خطر نفوذ حس نشده است/ فتنه نفوذ به مدت طولانی ادامه خواهد یافت/ از یمن حمایت می‌کنیم

فرمانده کل سپاه گفت: فتنه چهارم علیه انقلاب با بهانه هسته‌ای شروع شد و طی آن فشار و تحریم اقتصادی در دستور کار دشمن قرار گرفت؛ که این فتنه را می‌توان فتنه نفوذ نامید؛ این فتنه ممکن است تا سال‌ها ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ - 02November 2015

هنوز عمق خطر نفوذ حس نشده است/ فتنه نفوذ به مدت طولانی ادامه خواهد یافت/ از یمن حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، عصر امروز در همایش استکبارستیزی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امنیت پایدار، اقتدار ملی، عزت اسلامی و نفوذ معنوی ایران در منطقه و جهان، بزرگترین دستاوردهای معنوی و مادی انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم به آمریکا و مستکبران گرایش داشته باشیم، بنا به فرمایش خداوند در سوره آل عمران، از زیانکاران خواهیم بود.

فرمانده کل سپاه گفت: ایران از ابتدای انقلاب تاکنون با چهار فتنه بزرگ روبرو بوده که فتنه اول جنگ تحمیلی، و دوم فتنه فرهنگی، سیاسی یا امنیتی بوده است.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: هر کاری در انقلاب میکنیم باید متکی به ایدئولوژی اسلام ناب باشیم؛ زیرا دشمن میخواهد ایدئولوژیزدایی کند.

وی فتنههای 78 و 88 را فتنههای بزرگ بعدی عنوان کرد و فزود: فتنه 88 به مراتب به نسبت جنگ، خطرناکتر بود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: فتنه چهارم با بهانه هستهای شروع شد؛ زیرا طی آن فشار و تحریم اقتصادی در دستور کار دشمن قرار گرفت؛ که این فتنه را می توان فتنه نفوذ نامید.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: الان آنچه در جمعهای مختلف مورد بحث قرار میگیرد این است که متاسفانه هنوز عمق خطر نفوذ حس نشده است.

وی بیان کرد: دشمن برخی اقدامات خود را برای نفوذ آغاز کرده است؛ که اگر با دقت و عمق بیشتر به آن توجه کنیم، باید جلوی برخی کارهای در حال انجام را بگیریم.

فرمانده کل سپاه افزود: البته شاید با اقدامات فیزیکی نتوان در این خصوص به نتیجه رسید؛ لذا باید با اقناع، به دنبال کسب نتیجه بود.

سردار جعفری گفت: فتنه چهارم که پس از برجام آغاز میشود، ممکن است تا سالها ادامه داشته باشد؛ لذا وظیفه خطیری داریم؛ که باید در مقابل آن هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمله رژیم سعودی علیه یمن و جنایات سعودیها ضد مردم این کشور اشاره و تأکید کرد: هر کمکی که بتوانیم به مردم یمن خواهیم کرد؛ اما  چون در کنار یمن کشوری بهعنوان عقبه برای این کمک وجود ندارد، برای کمک کردن محدودیتهای زیادی داریم؛ ولی با این حال کارهای لازم برای کمک به مردم یمن صورت میگیرد.

فرمانده کل سپاه به اوضاع سوریه نیز اشاره کرد و درخصوص عملیات نظامی روسیه در سوریه گفت: رفیق (همسایه) شمالی ما کمکهایی را در سوریه انجام میدهد؛ که از نوع نظامی است، و معلوم نیست که از نظر سیاسی هم با ما موافق باشد؛ زیرا روسیه دل خوشی از مقاومت اسلامی ندارد.

سرلشکر جعفری افزود:  درخصوص تحولات سوریه ما قائل به حفظ اسد به هر قیمتی نیستیم؛ بلکه انتخاب باید توسط مردم سوریه صورت گیرد؛ که در اینصورت ایران هم آن را قبول خواهد داشت.

وی درخصوص تهدیدات نظامی آمریکا علیه کشورمان نیز بیان داشت: آمریکا میداند که برای ایران امکان پاسخگویی به این تهدیدات وجود دارد؛ به نحوی که در خلیج فارس و منطقه میتوانیم پاسخگویی خود را نسبت به اقدام احتمالی آمریکا عملی سازیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه به موضوع جنگهای نیابتی پرداخت و گفت: آمریکا اکنون به این نتیجه رسیده که مقابله نظامی و کلاسیک با کشورهایی که مردم آن با نگاه انقلاب اسلامی متحد شدهاند و از خط انقلاب اسلامی تبعیت میکنند امکانپذیر نیست؛ لذا به جنگهای نیابتی روی آوردهاند.

سردار جعفری با بیان اینکه چنانچه دفاع وطنی در سوریه شکل نمیگرفت ارتش این کشور به تنهایی نمیتوانست ایستادگی کند، افزود: به همین دلیل آمریکاییها به دنبال ایجاد جنگ داخلی عقیدتی هستند؛ که به همین منظور القاعده، طالبان و داعش را بهوجود آوردهاند؛ اما باید توجه کنیم که اگر این معارضه در سوریه نبود نیروهای مردمی طرفدار انقلاب و مقاومت سازمان نمیگرفتند.

وی افزود: اتحاد امت اسلامی با ایران که اکنون در سوریه و عراق شکل گرفته، نتیجه فعالیتهایی است که ایران در این کشورها انجام میدهد؛ به نحوی که نگاه مردم عراق به ایران با سه سال قبل نگاه یکسانی نیست.

فرمانده کل سپاه در پایان درباره بحث محدودیتهای دفاعی که در موضوع هستهای مطرح شد نیز گفت: زمانی که این بحث مطرح شد نگرانیهایی برای مابهوجود آمد؛ به همین خاطر موضوع توانمندیهای موشکی کشورمان را در شورای عالی امنیت ملی به بحث گذاشتیم و در آنجا به این جمعبندی رسیدیم که هیچ محدودیتی را در بحث موشکی بهجز ممنوعیت در موضوع هستهای که آن هم دنبالش نبودهایم را نپذیریم؛ بنا براین ما درخصوص توانمندیهای موشکی خود هیچ نگرانی نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها