رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد:

برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان و مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در قم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری جشن نیمه شعبان، گرامیداشت سالروز 15 خرداد و همچنین مراسم ارتحال امام(ره) به طور ویژه در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ - 30May 2015

برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان و مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در قم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، نصرتالله لطفی در جلسه هماهنگی مراسمهای نیمه شعبان که در حرم حضرت معصومه (س) با حضور آیتالله سعیدی برگزار شد، با اشاره به تقارن جشن بزرگ نیمه شعبان، رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین 15 خرداد بیان کرد: ستاد بزرگداشت مراسم رحلت امام خمینی (ره) در قم همزمان با ستاد مرکزی از اسفند ماه سال گذشته تشکیل شد و براساس حکم قانون جاری کشور و سیاست مسئولان نظام با پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری مناسبتهای ملی و مذهبی باید با مشارکت مردم صورت بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دو حرکت ملی و استانی وجود دارد که حضور میلیونی مردم از سراسر کشور در این مراسم و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مرقد امام خمینی (ره) مهمترین این برنامهها است.

وی با تبیین مراحل ثبتنام، ساماندهی، اعزام و بازگشت کاروانهایی که از سراسر کشور در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) حضور مییابند گفت: همه این برنامهها بر عهده سپاه پاسداران استانها بوده و همچنین پشتیبانی و تامین منابع را نیز استانداران و فرمانداران برعهده دارند.

لطفی ادامه داد: دستگاههای فرهنگی نیز اجرای برنامههای فرهنگی را در دستور کار دارند که تهیه و توزیع بستههای فرهنگی از آن جمله است.

این مسئول همچنین مراسمهای درون استانی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه امسال روز نیمه شعبان و رحلت امام خمینی(ره) و گرامیداشت 15 خرداد در یک زمان واقع شده است، تصمیم بر آن شده است برگزاری مراسم بزرگداشت امام، جشن نیمه شعبان با شکوه برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در راستای اجرای این تصمیم مقرر شد که در تبلیغات شهری و توزیع اقلام فرهنگی، مراسم بزرگداشت امام مطرح شود و چهره شهر حالت عزا و ماتم به خود نگیرد.

وی با اشاره به اهمیت این مطلب بیان کرد: تصمیم گرفته شد که در حرم امام (ره) نیز به این مسئله توجه شود و تبلیغات شهری نیز در این چارچوب صورت بگیرد.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به تقارن سالروز رحلت امام(ره) با ماه مبارک رمضان در سالهای آینده گفت: در ماه مبارک رمضان اعزام کاروانها از استانها به حرم امام خمینی (ره) انجام نخواهد شد و برنامههای گرامیداشت این روز  به صورت درون استانی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسمهایی که به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) در قم برگزار میشود اشاره و تصریح کرد: مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب با سخنرانی آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری در مسجد اعظم برگزار شده و در شب 15 خرداد نیز مراسمی با عنوان بزرگداشت امام و یوم الله 15 خرداد با سخنرانی آیتالله سعیدی برگزار میشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: راهپیمایی بزرگداشت 15 خرداد نیز مانند سالهای گذشته در قم برگزار میشود و امسال نیز ساعت 10 و 30 دقیقه صبح تجمعی در میدان روحالله برگزار میشود و بعد از ادای احترام به امام (ره)، شرکت کنندگان به سمت حرم مطهر حرکت میکنند.

وی در خصوص سخنران این تجمع گفت: حجتالاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران این تجمع و سخنران پیش از خطبههای نماز جمعه قم خواهد بود.

لطفی خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار و 500  مراسم در کل کشور به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد برگزار میشود که از استان قم به عنوان خاستگاه انقلاب، انتظار ویژهای است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار