دریادار سیاری:

دشمنان جرأت تعرض به ایران را ندارند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز در جایگاهی هستیم که هیچ دشمنی اجازه تعرض به کشورمان را به خود نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۵۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ - 25August 2019

نیروی انسانی کارآمد مهمترین رکن نیروهای مسلح استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز در افتتاحیه سی‌امین دوره مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا اظهار داشت: منظور از برگزاری این دوره‌ها ارتقای بینش، دانش و مهارت است؛ یعنی مدیرانی که می‌خواهند آینده را ارتش را رقم بزنند، باید طبق برنامه‌های راهبردی پیش بروند.

وی با تأکید بر اهمیت دانش‌افزایی مدیران و افسران جوان گفت: مدیرانی که در رده‌های مختلف سازمانی ارتش جای می‌گیرند، باید دانش‌محور، پژوهشگر، خلاقانه و با مهارت پیش بروند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه هر دانشجو باید از خود بپرسد که جایگاه امروزش کجاست و به کجا می‌خواهد برود، بر آینده‌نگری و دانش افزایی دانشجویان تأکید کرد.

امیر سیاری با اشاره به اینکه مأموریت ارتش امروز حفاظت از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری است، تصریح کرد: برای اینکه این مأموریت را انجام بدهیم، باید توانمندی‌هایی را داشته باشیم که ما در ارتش به این توانمندی‌ها، توان رزمی می‌گوییم.

وی با بیان اینکه اگر توان رزمی ما بالا نباشد، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، افزود: امروز در جایگاهی هستیم که هیچ دشمنی اجازه تعرض به کشورمان را به خود نمی‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: مؤثرترین مؤلفه توان رزمی ما نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی کارآمد داشته باشیم به چیز‌های دیگر ازجمله تجهیزات نیز دست می‌یابیم.

امیر سیاری ادامه داد: ما با تکیه بر نیروی انسانی توانسته‌ایم به تجهیزات روز دست یابیم. امروز نیرو‌های مسلح کشور به سامانه «باور ۳۷۳» دست یافته‌اند و همچنین توانستند هواپیمای «کوثر» را طراحی و تولید کنند. ما امروز به تکنولوژی ساخت ناوشکن نیز دست یافته‌ایم و در این رابطه نیازهایمان را مرتفع کردیم.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی کارآمد قادر است در صحنه نبرد پیروز میدان باشد، افزود: ارتشی که متکی به تجهیزات باشد، پیروز میدان نخواهد بود؛ چراکه ما در دوران دفاع مقدس در برابر ارتشی قرار گرفتیم که به لحاظ تجهیزاتی مورد حمایت شرق و غرب بود، اما نتوانست در برابر ملت ایران پیروز شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش یادآور شد: دشمن ما در جنگ از انواع جنگنده‌ها، میراژ، میگ، سوخو و آواکس برخوردار بود و از موشک‌های مختلف وارداتی بهره می‌برد، اما همان‌طور که شاهد بودید، نتوانست موفق شود.

دریادار سیاری عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بازیگر مهم منطقه‌ای و یک قدرت اثرگذار در عرصه فرامنطقه‌ای است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس، گفت: ما باید ضمن استفاده از تجربیات گذشته، نگاهی به آینده داشته باشیم؛ چراکه آینده با عدم قطعیت روبه‌رو است و ما باید برای تهدیدات آینده راهبرد‌های متفاوت و سناریو‌های عملیاتی داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان تصریح کرد: دشمنان بدانند اگر تعرضی به جمهوری اسلامی کنند، قطعاً با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار