جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه لغو شد

عدم حضور «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، این بار موجب لغو جلسه شورای امنیت سازمان ملل شد.
کد خبر: ۳۵۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ - 17August 2019

جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه لغو شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع در سازمان ملل اعلام کرد که جلسه دوره‌ای شورای امنیت درباره سوریه که قرار بود در روز ۱۹ آگوست (دوشنبه آتی) برگزار شود؛ لغو شده است.

به نوشته پایگاه خبری العهد، دلیل این موضوع شرایط جسمانی «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه و در نتیجه عدم حضور وی در این جلسه ذکر شده است.

بنابر اعلام سازمان ملل در ۲۳ ژوئیه گذشته (یکم مرداد) «گیر پدرسون» از یک بیماری چشمی رنج می‌برد و در روند درمان قرار گرفته است. وی در هفته‌های گذشته در هیچ نشستی حضور نیافته است و پزشکان وی را از انجام هرگونه سفر منع کرده‌اند؛ با این حال آنها گفته‌اند که بیماری چشمی پدرسون به زودی مداوا خواهد شد.

وی از ماه ژانویه (دی سال گذشته) جانشین «استفان دی میستورا» و نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده است. به نظر می‌رسد وی انگیزه بالایی برای نیل به یک راه‌حل سیاسی در سوریه دارد؛ امری که سلف وی پس از چهار سال در خصوص آن ناکام بود.

وی توانسته در خصوص تشکیل شورای قانون اساسی گام‌های اولیه را بردارد. با این حال وضعیت بیماری پدرسون در سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد مانع از حضور او در این نشست شد و در عوض معاون وی شرکت کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها