گام دوم/ یادداشت/ محمدامین میربلوچ‌زهی

گام دوم انقلاب فرصتی برای خدمت

دین مبین اسلام بر سه قسم عبادت پروردگار یکتا، اطاعت از خداوند و رسول و خدمت به بندگان خداوند بوده، لذا با توجه به اهمیت خدمت به مردم، گام دوم انقلاب فرصتی ارزشمند برای ارائه خدمت شایسته به اقشار جامعه و تلاش برای رفع محرومیت‌هاست.
کد خبر: ۳۵۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ - 01September 2019

گام دوم انقلاب؛ فرصتی برای خدمتگروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ دین مبین اسلام بر سه قسم عبادت پروردگار یکتا، اطاعت از خداوند و رسول و خدمت به بندگان خداوند بوده، لذا با توجه به اهمیت خدمت به مردم، گام دوم انقلاب فرصتی ارزشمند برای ارائه خدمت شایسته به اقشار جامعه و تلاش برای رفع محرومیت ها از جامعه است.

گام دوم انقلاب؛ مسیری روشن برای جبران کمبودها، نواقص و نارسایی‌ها است که اقشار مختلف جامعه و از جمله مسئولان کشور می‌توانند، بخش بزرگی از مشکلات کشور را با بهره گرفتن درست از ظرفیت های مملکت رفع کنند.

مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب دوستان و دشمنان نظام اسلامی هستند، لذا اهمیت این بیانیه از آن جهت است که مردم و مسئولان کشور با وحدت و همگرایی و انسجام ملی و پرهیز از هر گونه اختلاف و تندروی و افراط گرایی بتوانند مسیر را برای خدمت به اقشار محروم نیازمند جامعه هموار کنند.

گام دوم انقلاب با ظرافت و هوشمندی و تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و ایشان با نگاهی ویژه و شناخت داشتن از مشکلات کشور، رسیدن به اهداف توسعه ای را به همگان یادآوری کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالم‌ترین و آگاه‌ترین فرد در کشور با درک عمیق مشکلات و با نگاهی کارشناسانه مباحث مختلف را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده‌اند و با دغدغه‌های فراوان و با لمس درد مردم زجرکشیده، مسیری را برای مردم و مسئولان کشور ترسیم کرده اند که در آن چیزی جز نور و روشنایی نیست.

هم اینک مهمترین نیاز کشور توجه و رسیدگی به اقشار محروم، مستضعف، مستمندان و دردمندانی است که در چهار دهه اخیر مورد غفلت واقع شده‌اند و در گام دوم انقلاب باید نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و دستگاههای حمایتی و غیره باید بیش از این برای آنها وقت بگذارند و هزینه کنند.

بسیاری از مردم عزیز ایران هم اینک دغدغه معیشت، اشتغال، مسکن، تفریح و سرگرمی، آموزش و غیره دارند که با توجه به وجود سرمایه‌های هنگفت در کشور میتوان تا حد زیادی به مطالبات آنها پاسخ داد.

فعالیت کولبران در غرب و شمال غرب و سوخت کش‌ها در سیستان و بلوچستان و وجود جاده‌های ناایمن در استان پهناور سیستان و بلوچستان در کنار بهره گرفتن ناکافی از ظرفیتهای دریا و مرزهای خشکی و دریایی و گردشگری و کشاورزی و دامداری و غیره در این استان نمونه‌ای از بی عدالتیها در جامعه ایرانی بوده که در کشور بیداد می‌کنند و مردم ما جدای از تحمل اختلاسگران و نیز تحمل کشته شدن جوانان در محورهای مواصلاتی استان و کشور از عملکردها و برخوردهای سلیقه‌ای در ادارات و نهادها در رنج و عذاب هستند.

در کشورمان بسیاری از امکانات و سرمایه‌ها مانند آب و زمین و معادن و ظرفیتهای دریایی و غیره ملی هستند، لذا دولت و دستگاههایی مانند منابع طبیعی و امور آب و سازمان بنادر و غیره باید با نگاهی بازتر به فکر صدور مجوزها جهت استفاده مردم از ظرفیتهای در اختیار باشند که سالها در اختیار آبا و اجدادشان بوده و با سخت گیری های فراوان در مسیرهای زندگی و کار مردم سنگ اندازی نکنند و انتظار می رود، در دستگاه قضایی، دولت و مجلس یک نگاه رافت اسلامی شکل بگیرد و دستگاههای متولی بتوانند روند ارائه خدمت به مردم را تسهیل کنند و دست ویژه خواران را نیز کوتاه کنند تا شاخصهای رضایتمندی مردم از نظام اسلامی ارتقاء یابد.

سالهاست که مردم عزیز خاش و منطقه سیستان و بلوچستان برای دریافت مجوزها در اراضی متعلق به خودشان که چند سالی است، عنوان ملی را به یدک میکشد، با سنگ اندازی مدیران و کارکنان دولت مواجه بوده که می‌طلبد دستگاههای امنیتی و قضایی در این موضوعات ورود پیدا کنند و با قاطعیت مشکل مردمی را که هدف شان آباد کردن مناطق و کمک به رونق تولید بوده را حل کنند زیرا آنها مقداری اندک از اراضی را در اختیار می گیرند که بتوانند مدتی کوتاه از عمرشان را در آرامش سپری کنند و هیچ گونه تصرف اراضی ملی در کارشان متصور نیست، زیرا رانت خواران و ویژه خواران مشخص بوده و همگان می بینند که در گستره های چند صد هکتاری زمین و کوه و جنگل و دریا و غیره را به راحتی می بلعند و کسی هم جلودارشان نیست.

امید می‌رود در دولت و نهادهای نظام اسلامی زمینه ای شکل بگیرد که عدالت به معنای واقعی محقق گردد و گره از مشکلات مردم محروم و زجر کشیده باز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها