رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

اولین قربانی هرگونه اقدام نظامی در منطقه، اسرائیل است

«حمیدرضا حاجی بابایی» با بیان اینکه اولین قربانی هرگونه اقدام نظامی در منطقه، اسرائیل است، گفت: اسرائیل مخالف وقوع جنگ ایران و آمریکاست.
کد خبر: ۳۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 14August 2019

اولین قربانی هرگونه اقدام نظامی در منطقه، اسرائیل استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، در خصوص تغییر رویه برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس نسبت به ایران، اظهار داشت: نگاه کشور‌های حاشیه خلیج فارس به آمریکا، این است که واشنگتن قدرت مطلق است و هیچ کشوری نمی‌تواند در مقابل آن‌ها بایستد.

وی بیان کرد: عربستان بعد از روی کار آمدن ترامپ باج‌هایی را به آمریکا داد و به تبعیت از عربستان، برخی کشور‌های دیگر نیز مانند بحرین و امارات نیز تصور می‌‍‌کردند هرچه آمریکا دیکته کند، در منطقه اجرا می‌شود.

حاجی‌بابایی افزود: کشوری مانند امارات خانه‌ای شیشه‌ای دارد و این کشور فقط در فرودگاه خلاصه می‌شود، زیرا به خیال خودشان قرار است سوئیس آسیا شوند، آن‌ها می‌‎دانند اگر دو موشک به این کشور اصابت کند دیگر نمی‌تواند سرپا بایستد.

بعد از خروج ترامپ از برجام، برخی کشور‌های منطقه با تمان توان از آمریکا برای مقابله با ایران حمایت کردند

حاجی بابایی با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام، برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس تمام قدرت خود را پشت آمریکا قرار دادند تا به ایران فشار بیاورد، ادامه داد: بعد از اینکه ایران توانست داعش را جمع کند، کشور‌های حاشیه خلیج فارس تقریبا به این نتیجه رسیدند که تصورشان از آمریکا و شرایط ایران درست نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ حرکت اخیر کاملا کشور‌های حاشیه خلیج فارس را بهم ریخت، نکته اول اینکه پهپاد آمریکا را ساقط کردیم و آمریکا نیز از تصمیم گیری در این زمینه برای مقابله به مثل منصرف شد، دومین اتفاقی هم توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران بود.

آمریکا ژله‌ای است که نمی‌تواند خودش را در منطقه جمع کند

وی افزود: البته به نظر بنده مسئولان جمهوری اسلامی در موضع گیری‌های خود پس از توقیف نفتکش انگلیس اشتباه کردند، زیرا نباید این توقیف را مرتبط با تخلف قانونی آن نفتکش قلمداد می‌کردند بلکه مسئولان ایرانی باید می‌گفتند کشتی ما را در جبل الطارق توقیف کرده‌اید، در تنگه هرمز نفتکش شما را توقیف کرده‌ایم و از این به بعد نیز همین موضوع تکرار می‌شود، البته آقای روحانی اخیرا این موضوع را بیان کرده، اما خیلی دیر است.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: اکنون برای کشور‌های منطقه این موضوع جا افتاده است که آمریکا ژله‌ای است که نمی‌‍ تواند خودش را در منطقه جمع کند، چه برسد به اینکه در منطقه اثرگذاری داشته باشد.

عربستان و امارات به این نتیجه رسیده‌اند که تحلیل‌شان از شرایط منطقه درست نیست

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عربستان و امارات به این نتیجه رسیده‌اند که تحلیل‌شان از شرایط منطقه درست نیست، امارات زودتر اقدام کرده، اما عربستان، چون جایگاه ریاست را در بین این کشور‌ها دارد، دیرتر اقدام می‌کند. این کشور‌ها می‌دانند اگر قرار است بین ایران و آمریکا در منطقه درگیری ایجاد شود، امارات ۲۰ سال دیگر هم به شرایط فعلی باز نمی‌گردد، براساس برآورد‌ها در ابتدای جنگ جدید در منطقه، امارات حداقل هزار میلیارد دلار آسیب می‌بیند که معادل فروش ۲۰ سال نفت ایران است.

وی در خصوص تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف خلیج فارس، افزود: انگلیس هم اعلام کرده است که با این ناوچه‌ها نمی‌توانم همه کشتی‌های نفتکش را در منطقه کنترل کنم.

اسرائیل مخالف وقوع جنگ ایران و آمریکاست

حاجی بابایی با بیان اینکه اولین قربانی هرگونه اقدام نظامی در منطقه اسرائیل است، ادامه داد: اگر به ایران حمله کنند، این ایران نیست که به اسرائیل حمله می‌کند بلکه براساس تحلیلی که نتانیاهو نیز به آن واقف است، همه منطقه به اسرائیل حمله می‌کنند، عمق استراتژیک ایران تا مرز رژیم صهیونیستی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امینت ایران تا مرز رژیم صهیونیستی گره خورده است و این ناتوی منطقه است، گفت: در شرایط فعلی، اسرائیل هم تمایل نداشت آمریکا پاسخ ساقط شدن پهپاد را به ایران بدهد. از مهمترین مخالفان ایجاد جنگ در منطقه، اسرائیل، نظامیان و مجلس آمریکا است، تنها جان بولتون به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است.

آمریکا در صورت ایجاد جنگ در منطقه شکست می‌خورد

وی با بیان اینکه آمریکا باید به این نتیجه برسد که نمی‌تواند به منطقه ورود کنند، افزود: آمریکایی‌ها اگر یکسال خود را آماده کنند، می‌توانند چند وقتی در منطقه بمانند، اما بطور کلی ابرقدرت نمی‌تواند خیلی روی هوا بماند و اگر روی زمین بیایند همانند عراق، افغانستان و سوریه شکست می‌خورند.

حاجی بابایی با بیان اینکه مقاومت یعنی اگر پهپاد بیگانه‌ای که روی آسمان می‌آید را به زمین بیاوریم، اگر کشتی ما را بی ربط توقیف کردند، کشتی آن‌ها را توقیف کنیم و اگر تنگه را بستند ما نیز تنگه هرمز را ببندیم، اظهار داشت: تمام توان داخلی را باید برای تولید به کار گیریم و کشور را برای رفتن به سمت تولید آماده کنیم.

در شرایط تحریم به سمت واکسینه شدن می‌‎رویم

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریم به سمت واکسینه شدن می‌رویم، بیان کرد: در موضوع ارز به جمع بندی‌هایی رسیده‌ایم و استقامت ایجاد می‌شود، امارات از جمله کشور‌هایی بود که سعی می‌کرد مشکل ارزی برای ایران به وجود آورد، اما اکنون از مسیر غلط خود برگشته است.

وی با بیان اینکه به قله مبارزه با تحریم‌ها رسیده‌ایم و از این پس در بخش راحت مسیر قرار گرفته‌ایم، افزود: من با استناد به این شرایط معتقدم، وضعیت روبه بهبود می‌رود و باید عملکرد مشترکی در این شرایط انجام شود.

انتقاد به مجلس و دولت وارد است

حاجی بابایی با اشاره به اینکه ما به مجلس و دولت نقد داریم، اما معتقدم دولت و مجلس و همه نظام باید در جنگ اقتصادی هماهنگ عمل کنند، ادامه داد: در خیلی از مواقع در صحن اجازه نداده‌ام کار‌ها به شکل دیگری پیش برود که کشور متضرر شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: نارضایتی از برخی وزرا بالا است، اما اگر مجلس وارد فضای استیضاح شود دچار مشکل می‌شویم، معتقدم باید تمام توانمان را به کارگیریم تا از این جنگ اقتصادی عبور کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار