نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

گردوخاک آمریکا در خلیج فارس برای احیای آبروی از دست رفته است

محمدجواد جمالی نوبندگانی خلیج فارس را ادامه قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضور احتمالی رژیم صهیونیستی در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس عاملی بحران‌آفرین در منطقه است اما رفتار آمریکا برای حضور در این منطقه تلاشی بیهوده و بی‌اساس و بیشتر نوعی رجزخوانی برای کسب آبرو‌ی از دست رفته است.
کد خبر: ۳۵۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ - 14August 2019

///محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص اقدامات دولتمردان آمریکایی در خلیج فارس مبنی بر ایجاد ائتلاف به بهانه حفظ امنیت کشتیرانی در این منطقه اظهار داشت: هدف از ایجاد ائتلاف، دقیقا راه اندازی ائتلافی علیه مواضع جمهوری اسلامی در خلیج فارس است؛ چراکه نقش ما در ثبات و ارتقاء امنیت در خلیج فارس منجر به کینه و ناراحتی آن‌ها شده است.

وی افزود: تمام اظهارات و ادعاهای دولتمردان آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس به منظور اقدام برای حفظ و ارتقاء امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، نه تنها جنبه عملیاتی ندارد،‌ بلکه شعار سیاسی و راه‌اندازی جنگ روانی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه آمریکا به هیچ عنوان هدفی مهم و بزرگی همچون حفظ امنیت در منطقه و خلیج فارس را دنبال نمی‌کند، افزود: این اقدام آمریکایی‌ها همچون اقدامات قبلی آن‌ها که علیه جمهوری اسلامی و سایر امت اسلامی انجام شده و متحمل شکست هم شده‌اند،‌ به شکست می‌انجامد؛ چراکه تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌دانند که آمریکا بزرگترین کشور مخل امنیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خود را متعهد به تأمین امنیت خلیج فارس و امنیت تردد کشتی‌ها در این منطقه می‌داند، گفت: نقش کشور ما در مبارزه با تروریسم در منطقه و همچنین برای ارتقاء امنیت در خلیج فارس غیرقابل انکار است؛ لذا آمریکایی‌ها می‌خواهند به گونه‌ای در جوامع بین‌المللی تظاهر کرده و خود را حافظ امنیت در منطقه و خلیج فارس نشان دهند، اما اقدامات ضد انسانی آن‌ها در عراق و سوریه به بهره‌مندی از جریان تکفیری داعش بر کسی پوشیده نیست.

جمالی‌نوبندگانی گفت: در حقیقت امنیت منطقه و خلیج فارس جز با اقدامات کشورهای منطقه و خلیج فارس محقق نخواهد شد و آمریکا و متحدانش هدفی جز غالب و چیره شدن بر کشورهای منطقه و خلیج فارس ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را مهمترین علت بروز چالش‌ها در منطقه عنوان کرد و افزود: مطرح کردن موضوع ائتلاف نظامی و دریایی توسط برخی کشورها با راهبری آمریکا، در واقع نوعی نمایش ظرفیتی است که آن‌ها در مقابل توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران دارند؛ قطعا امنیت خلیج فارس جزو سیاست‌های قطعی ما است که باید محفوظ باقی بماند، ما هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم آمریکا به هر بهانه بخواهد این امنیت را از بین ببرد و خدشه‌دار کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خلیج فارس را ادامه قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور احتمالی رژیم صهیونیستی در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس عاملی بحران‌آفرین در منطقه است اما رفتار آمریکا برای حضور در این منطقه تلاشی بیهوده و بی‌اساس و بیشتر نوعی رجزخوانی برای کسب آبرو‌ی از دست رفته است.

انتهای پیام/ 151

پربیننده ها
آخرین اخبار