سردار فتحیان در گفت‌وگو با دفاع پرس روایت کرد؛

ماجرای اعلام خبر شهادت تنها فرزند مرحوم ابوترابی

«برای اعلام خبر شهادت مجید به اورژانس رفتم. آنجا مملو از جمعیت بود. ایستادم تا اورژانس کمی خلوت شود. سپس به سمت دکتر ابوترابی رفتم و خبر مجروحیت مجید را دادم. مدتی بعد وقتی آمادگی دکتر را دیدم، خبر شهادت را به وی دادم. لحظه‌ای ایستاد، سپس بلند گفت: انا لله و انا الیه راجعون.»
کد خبر: ۲۶۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ - 06December 2017

سردار «نصرالله فتحیان» از فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس و مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در تشریح فعالیت‌های مرحوم دکتر «محمدعلی ابوترابی» پدر شهید بی سر «مجید ابوترابی» و از پیشکسوتان بهداری دفاع مقدس، اظهار داشت: مرحوم ابوترابی کارنامه درخشانی از دوران پیش از انقلاب و پس از آن دارد. وی از پزشکان متخصص دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: مرحوم ابوترابی پیش از انقلاب اسلامی یک چهره مبارز انقلابی در نجف آباد بود تا جایی که منزل وی توسط ضد انقلاب و حامیان شاه مورد حمله قرار گرفت و در آتش سوخت.

روایت اعلام خبر شهادت تنها فرزند مرحوم ابوترابی/ کمک به احداث اورژانس خط مقدم از بنایی تا پذیرایی

فرمانده بهداری دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مطب دکتر ابوترابی محلی امن برای مردم نجف آباد بود. وی هیچ گاه ویزیت برای بیماران را اجباری نکرد و حداقل هزینه را از بیماران دریافت می‌کرد.

سردار فتحیان به دوران آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: مرحوم ابوترابی در تمام دوران جنگ تحمیلی با لشکر 8 نجف همراه بود. دکتر با یک تماس شهید احمد کاظمی به اورژانس خط مقدم جبهه می‌رفت. وی با انجام سخت‌ترین و حساس‌ترین عمل‌های جراحی، جان رزمنده‌های بسیاری را که زنده ماندنشان به دقیقه‌ها وابسته بود، نجات داد.

روایت اعلام خبر شهادت تنها فرزند مرحوم ابوترابی/ کمک به احداث اورژانس خط مقدم از بنایی تا پذیرایی

وی تصریح کرد: احداث اورژانس نیز از دیگر فعالیت‌های مرحوم ابوترابی است. وی در برپایی اورژانس از هیچ کاری از گونی پر کردن، بنایی، تدارکات، تهیه غذا تا پذیرایی دریغ نمی‌کرد.

فرمانده بهداری دوران دفاع مقدس در خصوص شخصیت مرحوم ابوترابی، عنوان کرد: وی شخصیتی شوخ طبع، متواضع و روحیه قوی داشت و به خوبی با رزمندگان ارتباط برقرار می‌کرد.

روایت اعلام خبر شهادت تنها فرزند مرحوم ابوترابی/ کمک به احداث اورژانس خط مقدم از بنایی تا پذیرایی

سردار فتحیان به خبر شهادت مجید ابوترابی تنها فرزند پسر مرحوم ابوترابی اشاره کرد و گفت: مجید همراه با لشکر 8 نجف به عنوان نیروی پیاده در عملیات رمضان شرکت کرد. مدتی بعد از آغاز عملیات، حاج احمد کاظمی به من گفت که به دکتر خبر شهادت فرزندش را بدهم. مرحوم ابوترابی در این عملیات مسئولیت اورژانس خط مقدم را بر عهده داشت.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا ادامه داد: برای اعلام خبر شهادت مجید به اورژانس رفتم. آنجا مملو از جمعیت بود. ایستادم تا اورژانس کمی خلوت شود. سپس به سمت دکتر ابوترابی رفتم و خبر مجروحیت مجید را دادم. مدتی بعد وقتی آمادگی دکتر را دیدم، خبر شهادت را به وی دادم. لحظه‌ای ایستاد، سپس بلند گفت «انا لله و انا الیه راجعون».

فرمانده بهداری دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دکتر ابوترابی تمام رزمندگان را همچون پسرش می‌دانست. به همین جهت بعد از شنیدن خبر شهادت تنها فرزند پسرش، مجدد راهی اورژانس شد و کارهایش را ادامه داد.

سردار فتحیان به لحظه وداع دکتر ابوترابی و پیکر فرزندش اشاره کرد و گفت: پیکر بی‌سر مجید را به گلزار شهدا آوردیم. دکتر دو زانو روی زمین نشست و به رگ‌های گلوی مجید بوسه زد. کنار پیکرش سجده شکر به جا آورد.

روایت اعلام خبر شهادت تنها فرزند مرحوم ابوترابی/ کمک به احداث اورژانس خط مقدم از بنایی تا پذیرایی

وی افزود: دوست مجید به دکتر ابوترابی گفت که مجید شب‌های جمعه در یکی از قبرهای گلستان شهدای نجف آباد می‌خوابید و دعای کمیل می‌خواند. با موافقت دکتر ابوترابی پیکر مجید در یکی از قبور گلستان شهدای نجف آباد به خاک سپرده شد. دوست مجید، شهید «علی ابراهیمی» نیز در یکی دیگر از قبور گلستان به خاک سپرده شد.

فرمانده بهداری دوران دفاع مقدس عنوان کرد: به اصرار شهید کاظمی، مرحوم ابوترابی برای مراسم ختم آمد و پیش از مراسم چهلم و با آغاز مرحله جدید عملیات‌ها به مناطق عملیاتی رفت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار