دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بکارگیری دوربین‌های حرارتی ساخت ایران در سوریه

رزمندگان سوری برای دفاع از تمامیت ارضی کشورشان بعضا از صنایع دفاعی کشورمان مانند دوربین‌های حرارتی RU60G استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ - 17June 2017
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ در سال‌های اخیر کشور ما با برخی تهدیدات تروریستی در مناطق غرب و جنوب شرق کشور رو به رو بوده به عبارت دیگر مناطق کویری استان سیستان و بلوچستان و همچنین کوه‌های کردستان از جمله مناطقی است که در سال‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای نظامی ایران و اشرار و گروهک‌های تروریست بوده است؛ مانند درگیری که 25 خرداد در قصرقند چابهار روی داد.

از سوی دیگر نگاهی ساده به وضعیت جغرافیایی این مناطق به خوبی این نکته را مشخص می‌کند که در اکثر ماه‌های سال، آب و هوای این مناطق مطلوب نبوده و پدیده‌هایی به مانند طوفان شن، برف و بوران و همچنین مه‌های غلیظ از جمله پدیده‌های طبیعی هستند که در اکثر زمان‌های سال در این مناطق وجود دارند.

لذا در چنین شرایطی چون دوربین‌های معمولی عملا توان بزرگ نمایی و شلیک دقیق در فواصل دور را از رزمندگان ایرانی سلب می‌کنند، متخصصان کشورمان را بر آن داشت تا بلکه با ساخت دوربین حرارتی بتوانند نیاز مدافعین کشورمان را در دفاع از میهن اسلامی‌مان برطرف سازند.

 

بکارگیری دوربین‌های حرارتی ساخت ایران در سوریه 

پس با توجه به این نیاز، دوربین حرارتی مدل RU60G توسط متخصصان داخلی ساخته شد؛ دوربینی که به راحتی بر روی انواع سلاح‌ها نصب می‌شود و توان بزرگ نمایی دو برابری را دارد.

تصاویر این دوربین که به صورت سیاه و سفید است، موجودات زنده را با رنگ سفید نمایش می‌دهد. این دوربین تنها 700 گرم وزن داشته و می‌تواند تصاویر با فرمت PAL را برای کاربر خود عرضه کند؛ این دوربین به 4 وات توان الکترونیکی برای عملیات احتیاج داشته و از باطری‌های 3.6 ولت برای تامین نیرو بهره می‌برد.

همچنین RU60G که می‌تواند در دمای بین 20- تا 50 درجه سانتی گراد به مدت 4 ساعت عملیات کند، دارای لنز 60 میلی متر بوده و وضوح تصاویر آن 384 در 288 پیکسل است. البته با توجه به ابعاد مناسب این دوربین می‌توان آن را نه فقط بر روی سلاح‌های تک تیرانداز و بلکه بر روی سلاح‌های هجومی مانند کلاشینکف نیز نصب کرده و توانایی‌های نیروهای خودی را افزایش داد. ارتش سوریه نیز در سال‌های اخیر از این توانمندی استفاده و بر سلاح‌های خود نصب کرده است.

بکارگیری دوربین‌های حرارتی ساخت ایران در سوریه 
یک رزمنده سوری درحال نشانه‌گیری تروریست‌ها با استفاده از دوربین‌های حرارتی RU60G ایران
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها