حجت الاسلام لقمان پور به دفاع پرس خبر داد؛

راه اندازی انجمن نویسندگان و فیلم سازان حوزوی دفاع مقدس

جانشین رئیس سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس از ایجاد انجمن نویسندگان و فیلم سازان حوزوی دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 73 طلبه نویسنده دفاع مقدس داریم که تالیف دارند.
کد خبر: ۲۳۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ - 17April 2017

راه اندازی انجمن نویسندگان و فیلم سازان حوزوی دفاع مقدس«حجت الاسلام علی لقمان پور» جانشین رئیس سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به اهداف این سازمان، اظهار داشت: سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس نقش ستادی همچون سیاست گذاری، حمایت، هدایت، نظارت و پشتیبانی بر عملکرد بحث روحانیت در دفاع مقدس را بر عهده دارد.

وی افزود: با توجه به چهار هزار و 780 روحانی شهید در دوران دفاع مقدس باید گفت که روحانیت در بحث دفاع مقدس پیشتاز بوده و بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور کرده است. گفتنی است بیش از 40 هزار روحانی رزمنده در دوران جنگ تحمیلی شرکت داشتند.

جانشین رئیس سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این سازمان با تدبیر سرلشکر فیروزآبادی رئیس اسبق ستادکل نیروهای مسلح و با توجه به جایگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس تاسیس و مورد حمایت و عنایت سرلشکر باقری و ریاست محترم بنیاد حفظ آثار سردار دکتر کارگر به کار خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام لقمان پور با اشاره به امضای تفاهم نامه فی ما بین سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و مدیر حوزه های علمیه، عنوان کرد: در راستای این تفاهم نامه یک کارگروه شش نفره متشکل از سه نفر از معاونین مدیریت حوزه های علمیه کشور و سه نفر از اعضای سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تشکیل شد. در این کارگروه شش موضوع عملیاتی شده است.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه های علمیه، افزودن دو واحد درسی دفاع مقدس در واحدهای حوزه علمیه، راه اندازی مرکز تخصصی جهاد و شهادت و گروه دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه، تصویب کارگروه دفاع مقدس، آموزش دوره‌های روایتگری ویژه طلاب مدارس حوزه های علمیه، راهیان نور حوزه های علمیه از جمله موضوعات عملیات شده در کارگروه است.

حجت الاسلام لقمان پور خاطرنشان کرد: شبکه مبلغین حوزه های علمیه راهیان نور کشور نیز تشکیل شد که سال گذشته بیش از 15 هزار مبلغ از سراسر کشور اعزام در کاروان های راهیان اعزام شدند.

جانشین رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه دو دوره روایتگری دفاع مقدس در استان های قم و مشهد ویژه مدارس علمیه برگزار شد، گفت: از پایه دوم تا هشتم در حوزه علمیه، آموزش های روایتگری دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی به رایزنی‌های صورت گرفته این سازمان با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اشاره کرده و افزود: مسئولیت برگزاری دوره های آموزش اساتید دفاع مقدس حوزه های علمیه به سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس داده شد. همچنین در صدد ایجاد یک بانک جامع اسناد روحانیت در دفاع مقدس هستیم از این رو پس از برگزاری دوره آموزشی ثبت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، ثبت تاریخ شفاهی والدین شهدای روحانی را آغاز کردیم.

حجت الاسلام لقمان پور از ایجاد انجمن نویسندگان و فیلم سازان حوزوی دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 73 طلبه نویسنده دفاع مقدس داریم که تالیف دارند. از سوی دیگر ایجاد آلبوم روحانیت در دفاع مقدس را در دستور کار قرار دادیم.

جانشین رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در خصوص جمع آوری اسناد روحانیت در دفاع مقدس، اظهار کرد: تقریبا یک بانک جامع اسناد روحانیت در دفاع مقدس ایجاد کردیم که 60 درصد کار انجام شده است. 22 استان در ثبت زندگی‌نامه شهدای روحانی در حال فعالیت هستند. در مرحله بعدی ثبت تاریخ شفاهی فرماندهان روحانی و نمایندگان امام(ره) در دوران دفاع مقدس را در دستور کار داریم.

برگزاری اولین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با مشارکت مراکز حوزوی با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و پیام مکتوب حضرات آیات علوی گرگانی و سبحانی وکتاب شهدای روحانی مدافع حرم با حضور خانواده های معطم شهدا و برپایی نمایشگاه در قم برگزار گردید.

حجت الاسلام لقمان پور طراحی نخستین پوستر نمایشگاهی مختص به فرماندهان شهید روحانی دفاع مقدس وچاپ 6 جلد کتاب در خصوص ثبت وقایع شفاهی، راه اندازی مرکز نشر آثار روحانیت در قم، راه اندازی سایت سازمانی، ایجاد انجمن پیشکسوتان روحانیت، برگزاری مسابقه ملی داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس، مشارکت با بسیج طلاب حوزه های علمیه کشور و ایجاد سایت شهدای روحانی مدافع حرم از دیگر فعالیت‌های سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار