خدادادی به دفاع پرس خبر داد؛

راه‌اندازی فراکسیون «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از راه‌اندازی فراکسیون «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» با حضور 130 نماینده در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ - 15April 2017
راه اندازی فراکسیون پیشگیری از آسیب های اجتاماعی در مجلس / کاهش و توقف طلاق در 12 استان«سلمان خدادادی» رئیس کمیسون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد پیشگیری یا متوقف کردن رشد آسیب‌های اجتماعی، هر سه ماه یک بار جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های دولتی در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار می‌شود و در مورد روند کارها و موانع احتمالی پیش‌رو بحث می‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آماده برطرف کردن ضعف‌های قانونی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: از اول سال 96 فراکسیون «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» با حضور 130 نماینده مجلس تشکیل شد که به زوری رئیس فراکسیون نیز انتخاب خواهد شد.

** 55 درصد عامل طلاق، اعتیاد سرپرست خانواده است

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: در گذشته سن طلاق در کشور بین 5 تا 7 سال پس از زندگی مشترک بوده است که متاسفانه این رقم در حال حاضر به 3 تا 5 سال رسیده است که این موضوع ریشه در مثال مختلفی اعم از فرهنگی و عدم انتخاب درست دارد.

خدادادی افزود: متاسفانه 55 درصد عامل طلاق، اعتیاد در بین سرپرست خانواده است که این موضوع نشان می‌دهد که باید با یک بسیج همگانی به مبارزه با اعتیاد بپردازیم.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارهای صورت گرفته در موضوع آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با کارهای صورت گرفته در سراسر کشور در 12 استان کشور شاهد کاهش طلاق و توقف آن هستیم.

وی در ادامه عوامل عمده طلاق را مسائل اقتصادی، فرهنگی، عدم انتخاب صحیح، عدم آموزش قبل از ازدواج و اعتیاد دانست و گفت: در بعضی از استان‌ها با ارجاع پرونده‌های طلاق به دادگاه‌های خانواده و مشاوره‌های صحیح باعث شد میزان طلاق کاهش یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها