مبلغ مسلمان آمریکای لاتین در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش نفوذ در آمریکای لاتین/ فعالیت رسانه‌ای مقاومت در آمریکای جنوبی ضعیف است

شیخ سهیل اسعد با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در آمریکای لاتین تلاش می‌کند نفوذ خود را گسترش دهد، گفت: در مقابل نیز فلسطینیان مقیم آمریکای لاتین نیز سعی می‌کنند با اقدامات صهیونیست‌ها مقابله کنند.
کد خبر: ۲۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹ - 21March 2017

شیخ سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی لبنانی‌الاصل حوزه علمیه قم، که سابقه قریب به دو دهه تبلیغ اسلام ناب محمدی در آمریکای لاتین، حوزه دریای کارائیب و غرب اروپا را دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به جایگاه ‌صهیونیست‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین آمریکایی لاتین در فراهم کردن حمایت بین‌المللی از اقدامات جنایتکارانه دولت جعلی اسرائیل اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگترین جامعه صهیونیستی-یهودی جهان پس از رژیم صهیونیستی و آمریکا، در آرژانتین قرار دارد. البته فعالیت‌های آنان ملموس و آشکار نیست؛ اما به شدت به فعالیت مشغول هستند. در زمینه اقتصادی یعنی بانک‌ها و در زمینه رسانه‌ای یعنی تلویزیون و سینما همانند میدان فعالیت‌های سیاسی و دانشگاهی، حضور بسیار فعالی دارند.

سهیل اسعد در ادامه گفت:‌ وضع به گونه‌ای است که در کشورهای همسو با ایالات متحده در آمریکای لاتین، بخش قابل توجهی از دولت و مجلس آن کشورها تحت کنترل سران دولت اسرائیل و اشخاص وابسته به آن‌ها در شبکه بین‌المللی صهیونیسم است؛ زیرا همانگونه که فقر در آمریکای لاتین زیاد است، توان اقتصادی شخصیت‌های صهیونیست نیز قابل توجه است.

وی پیرامون نفوذ ارتش اسرائیل در جنوب آمریکای لاتین بیان کرد: طرحی وجود دارد موسوم به «نقشه آندینیا»؛ این طرح بر این اساس مطرح شد که در صورت هر نوع عدم موفقیت در رسیدن صهیونیست‌ها به فلسطین یا شکست آنان در غرب آسیا، منطقه‌ای با نام «پاتاگونیا» که در جنوب آرژانتین و شیلی قرار گرفته است، محل استقرار دولت یهود باشد. با وجود اینکه مدت‌ها از زمان مرگ هرتزل و انتخاب فلسطین به‌عنوان مکان مورد نظر برای طرح اسرائیل بزرگ، همچنین این منطقه شاهد فعالیت‌های آنان است. بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم، ارتش اسرائیل نیروهای وظیفه خود را پس از پایان دوره خدمت به مدت سه ماه این ناحیه در انتهای آمریکای جنوبی می‌فرستد. در ظاهر هدف آنان استراحت است؛ اما در اصل ماجرا، آنان به فعالیت‌های اطلاعاتی-نظامی در این ناحیه می‌پردازند. هدف از این موضوع فعال نگه داشتن این منطقه به‌عنوان یک جایگزین یا پایگاه حمایتی برای دفاع از رژیم صهیونیستی و منافع آن در آمریکای لاتین، در صورت وقوع هر نوع تهدید جدی علیه موجودیت رژیم صهیونیستی است، بلکه حتی به دنبال راه‌اندازی یک اسرائیل دیگر در جنوب آمریکای لاتین هستند.

نفوذ فلسطینیان در آمریکای لاتین

شیخ سهیل اسعد به فعالیت مسلمانان ضد صهیونیست به ویژه فلسطینی‌های مقیم آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: بزرگترین جمعیت فلسطینیان در آمریکای لاتین، در کشور شیلی قرار دارد. این جامعه، بزرگترین جامعه فلسطینیان ساکن در خارج از فلسطین است که حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد. قدرت این جمعیت فلسطینی-شیلیایی در شیلی تا جایی است که دارای نمایندگانی در پارلمان شیلی نیز هستند. از نظر اقتصادی نیز بخش عمده‌ای از نمایندگی شرکت‌های بین‌المللی بزرگ (نظیر کوکاکولا) در شیلی نیز تحت نفوذ فلسطینی‌تبارها قرار دارد. در زمینه رسانه‌ای نیز چندین کانال تلویزیونی و روزنامه نیز تحت نظر فلسطینی‌ها قرار دارد.

ضعف فعالیت رسانه‌ای    

وی همچنین با اشاره به ضعف فعالیت پیرامون قضیه فلسطین گفت: متأسفانه رسانه‌های حامی مقاومت عملکرد بسیار ضعیفی در حیطه آشنا کردن اسپانیولی زبانان (چه در اسپانیا چه آمریکای لاتین) با مقاومت اسلامی داشته‌اند. آنچه که امروز از جانب مردم آمریکای لاتین پیرامون دفاع از ملت فلسطین مطرح می‌شود، یا از جانب نخبگان این کشورهاست که به خوبی از عمق ماجرای فلسطین آگاهی دارند یا از سوی فلسطینیان مقیم آمریکای جنوبی. همچنین باید در نظر داشت که فعالیت پیرامون قضیه فلسطین در کشورهای مخالف ایالات متحده آمریکا (نظیر ونزوئلا و بولیوی) به مراتب بیش از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و آمریکا در آمریکای لاتین است.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها