وزیر آموزش و پرورش:

اعتماد به نفس ملی ما مرهون معلمان شهید است

«مراد صحرایی» با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه گفت: جا دارد یادی کنیم از آن دسته معلمان شهیدی که نه تنها انقلاب را ساخته‌اند، بلکه آن را قوی و غنی و مقتدر به دست ما سپردند. اعتماد به نفس ملی ما، مرهون معلمان شهید ماست، کسانی که امروز شکست ناپذیری ما را رقم زدند و سرافرازی ما وابسته به سرداری آنهاست.
کد خبر: ۶۶۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰ - 16May 2024
اعتماد به نفس ملی ما، مرهون معلمان شهید استبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش امروز، ۲۷ اردیبهشت در دومین یادواره شهدای معلم استان فارس که در شبستان امام خمینی حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار داشت: این جایگاه سترگ و وزین از آن جهت است که معلمی، زیرساخت سرافرازی هر ملت است. معلمی هویت آینده هر کشور را می‌سازد و کسی است که پیشرفت، اقتدار، شکل‌گیری و آینده هر کشور به دست اوست.
 
وی ادامه داد: در این سال و این زمان که هیچ معادله‌ای در جهان بدون جمهوری اسلامی قابل پیگیری و حل شدنی نیست، صمیمانه از همه معلمان شکر می‌کنیم که چنین قدرتی را رقم زدند.
 
صحرایی گفت: قد هیچ جامعه‌ای از قد معلمانش بلندتر نیست. اگر جامعه می‌خواهد رفیع باشد، باید معلمانش را رفیع کند و آنان را گرامی بدارد. صدرنشینی معلمان مقدمه صدرنشینی همه جامعه است و این پیام مقام معظم رهبری است.
 
وی افزود: جا دارد یادی کنیم از آن دسته معلمان شهیدی که نه تنها انقلاب را ساخته‌اند، بلکه آن را قوی و غنی و مقتدر به دست ما سپردند. اعتماد به نفس ملی ما، مرهون معلمان شهید ماست، کسانی که امروز شکست ناپذیری ما را رقم زدند و سرافرازی ما وابسته به سرداری آنهاست.
 
وزیر آموزش و پرورش کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نکته دیگر در مورد تحول است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تحول هستیم. تحول را نه به معنای تغییر، بلکه به معنای دگرگون کردن و بالا رفتن تعبیر کنیم. اگر تغییر باعث ارتقا و افزایش قدرت و بهره‌وری باشد مهم است وگرنه هیچ ارزشی ندارد.
 
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین، به دنبال تغییر نیست بلکه به دنبال تحول است. تحول به این معنا که ما در نظام خود برای تربیت فرزندانمان هم الگو داریم هم مبنا. سند تحول بنیادین مبتنی بر فطرت الهی، پرورش نسل آینده را هدف‌گذاری و نشانه‌گذاری کرده است.
 
صحرایی افزود: این‌که ما با صدای رسا اعلام می‌کنیم هیچ سندی را کنار سند تحول خودمان قرار نمی‌دهیم، نه از آن جهت است که نمی‌خواهیم دنیا را ببینیم، از آن جهت است که اگر اجرا شود، دنیا شیفته آن خواهد شد. هیچ حرف تازه‌ای در هیچ سند دیگر وجود ندارد، که در سند ما موجود نباشد. این سند هیچ کاستی ندارد و اگر دارد در کلمات آن است نه در مستندات آن که مبتنی بر نظام تربیت اسلامی است. نظامی پویا که مبتنی بر فطرت الهی است. سندی که می‌گوید دانش‌آموزی تربیت کنیم که جهان‌اندیش باشد، اما وطن دوست. این سند نمی‌گوید آن‌گونه که من می‌گویم بیندیش، بلکه می‌گوید آن‌گونه که خدا می‌خواهد بیندیش و این حرف برآمده از یک مکتب است؛ برآمده از نظام تعلیم و تربیت ناب اسلامی.
 
وزیر آموزش و پرورش کشور پس از بیان مقام والای شهدای معلم گفت: برای تحقق این سند الگوی ما معلمانی مثل شهید تهرانی مقدم است که می‌گوید انسان‌هایی ضعیف هستند که به اندازه بودجه و امکاناتشان کار می‌کنند. الگوی ما شهید آوینی است که دوراندیشی را به ما آموخت و دانشجوی ممتاز و حیرت برانگیز ما، شهید باقری که می‌گفت همه دنیا پشتیبان کشور مقابل ما هستند، باید جور دیگر بجنگیم وگرنه با امکانات مادی بر این کشور پیروز نمی‌شویم. هم او به ما آموخت برای پیروزی بودجه و امکانات شرط دوم است.
 
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین به دنبال یافتن راهی جهت متحول کردن آینده کشور، از مسیر و مجرایی است که شهیدان به ما آموختند. به همین خاطر به فضل الهی، به زودی نشان ملی معلمی، به تصویب شورای فرهنگی خواهد رسید، تا معلمانی که این چنین راهگشا و بن‌بست شکن هستند به جامعه معرفی شوند.
 
صحرایی در ادامه با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه تربیت معلمان است به تعبیری نرم‌افزار تربیتی جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با خطاب قرار دادن مسئولان کشور گفت: پیام این اجلاس به همه مسئولان این است که دانشگاه فرهنگیان را دریابید، اگر می‌خواهید نامی در حافظه این کشور داشته باشید.
 
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: اگر می‌خواهیم با پایان مسئولیتمان پایان نپذیریم، باید معلم تربیت کنیم و این پیام این معلم کوچک به همه کسانی است که می‌توانند کاری کنند، اما تعلل می‌کنند یا هنوز اهمیت این مسئله را درک نکرده‌اند.
 
وی در پایان یادآور شد: معلم، معمار هویت آینده کشور است و باقی اجزای این تمدن را معلمان تربیت می‌کنند. ترتیب دادن مجالس یادواره معلمان شهید و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان کم از شهادت نیست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار