ساماندهی ۶۳ یادمان شهدای گمنام سطح شهر تهران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به توافق با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: شهرداری تهران ساماندهی ۶۳ یادمان شهدای گمنام که مردم در پارک‌ها، بوستان‌ها و… به آن دسترسی عمومی دارند را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۶۶۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ - 14May 2024

ساماندهی ۶۳ یادمان شهدای گمنام سطح شهر تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدجواد تاجیک» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اظهار داشت: موضوع ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در فضای عمومی شهر تهران که در اختیار شهرداری تهران بود، به سازمان بهشت زهرا (س) واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به توافق با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: شهرداری تهران ساماندهی ۶۳ یادمان شهدای گمنام که مردم در پارک‌ها، بوستان‌ها و… به آن دسترسی عمومی دارند را دنبال می‌کند.

تاجیک اظهار داشت: به جز اینکه برای بعضی از فضاهایی که جدیداً شهید گمنام خاکسپاری شده است باید یادمان طراحی و ساخته شود، یادمان شهدایی که از قبل ساخته شده‌اند هم بازپیرایی خواهند شد.

وی افزود: از وقتی در بعضی از بوستان‌ها شهید گمنام خاکسپاری شده است، مردم به قصد زیارت، برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی کنار شهدا حضور پیدا کرده و ایستگاه صلواتی آن‌جا برپا می‌کنند. بعضاً نماز جماعت و حتی مراسم عقد و برخی آئین‌های دیگر در مناسبت‌های خاص هم در کنار یادمان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

تاجیک تصریح کرد: بنا داریم با کمک مجموعه‌های مرتبط در شهرداری مانند سازمان مشاور در معاونت فنی و عمران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، سازمان زیباسازی و با محوریت اجرایی مناطق شهرداری فرصت‌های خدمتگزاری، برنامه‌های فرهنگی، ابنیه و زیباسازی یادمان‌ها را جلو ببریم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت یادمان شهدای گمنام در حال ساخت بوده و ۱۰ یادمان هم در دستور کار برای طراحی قرار دارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار