رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

آیت‌الله رئیسی تراز خدمت و مجاهدت انقلابی بود

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در مدت کوتاه خدمت تراز خدمت و مجاهدت انقلابی قرار بود، گفت: با شهادت ایشان استوارتر می‌شویم.
کد خبر: ۶۶۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸ - 20May 2024

آیت‌الله رئیسی تراز خدمت و مجاهدت انقلابی بودبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، مراسم دانشجویی گرامی‌داشت و یادبود عروج شهادت‌گونه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و همراهان تیم رئیس‌جمهور، با حضور «علیرضا زاکانی» شهردار تهران، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و «سید سعیدرضا عاملی» و جمعی از اساتید در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد. 

در ابتدا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، فقدان رئیس‌جمهور شهید را به جامعه دانشگاهی و رهبر انقلاب تسلیت گفت و اظهار داشت: این تجمع و حضور دانشگاه‌هیان پیام فراوانی دارد؛ امیرالمومنین(ع) در وصف انسان‌های پرهیزکار می‌فرمایند؛ انسان پرهیزگار خودش را در سختی می‌اندازد اما مردم از او در آسایش هستند و ما درباره شهید رئیسی با شخصیتی در دوران هشتمین رئیس‌جمهور روبرو بودیم که تراز خدمت و مجاهدت را نشان داد و نصاب خدمت‌گزاری را بازتعریف کرد. 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شهید رجایی کمتر از ۲۰ روز فرصت خدمت داشت و در مراسم تنفیذ مسیر خودش را نشان داد، تاکید کرد: امروز در سوگ رئیس‌جمهوری هستیم که سه سال نشان داد خدمت‌گذاری از مردم باید چگونه باشد و در سفر آخرشان فرمودند این استقبال از من نیست بلکه استقبال از سرباز رهبری است. 

وی ویژگی شهید رئیسی را خستگی ناپذیری دانست و عنوان کرد: رئیس جمهور شهید خستگی را خسته کرده بود و فرصتی برای درآمدن خستگی نداشت؛ ایشان شخصیتی بود که نگرانی حضور در جمع دانشجویان و اهل علم را نداشت بلکه ریاست‌جمهور را در خدمت جمهور قرار داده بود و  انسان متواضع، معتقد به اهل بیت (ع) و باورمند بود. 

رستمی ادامه داد: شهید رئیسی نماد و نشان خادمی امام رضا (ع) را گرفت و خادم الرضا(ع) شد. حرکت در مسیر و راه خدا شکست ندارد در این مسیر حذف فیزیکی و فقدان نقص نمی‌آورد و این در کلام امیرالمومنین(ع) است. حضرت می‌فرمایند در هر شهادت یاران‌مان ایمان و حق‌طلبی و تسلیم بودن در برابر خدا و ثبات قدم برایمان بیشتر می‌شود و این شهادت‌ها استواری بیشتر می‌آورد. 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، تابستان دهه ۶۰ را یادآوری کرد و ادامه داد: در دهه ۶۰ که رئیس‌جمهور ما ترور شد در سختی و بی‌تجربگی قرار داشتیم و با وجود شهادت ۷۲ علمدار انقلاب اما ایران اسلامی قوی‌تر شد و آزادی‌خرمشهر و آزادی خوزستان و پیروزی‌های بزرگ دفاع مقدس صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه داغ‌دار شهیدان هستیم اما اطمینان داریم که جلو می‌رویم، عنوان کرد: مسوولیت داریم انقلاب را به ساحل برسانیم و در راه رسیدن به قله حتما هزینه می‌دهیم و از شهادت نمی‌ترسیم چون شهادت رویش دهنده است. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار